Nøye med pris?

Vand

Forumet er livet
Skal julegavene være helt like i pris?

Eks:

Ine får skipakke (1000 kr) + noe sånn sy-tegne-lage-kort-pakke (200 kr) = 1200 kr

Emmeli får lego, tegnebok, blyanter og ei koselig bok å lese i = ca 450 kr

Tror ikke noen av ungene påpeker dette, men er det liksom urettferdig? Jeg tenker at det er greit nå, men når Emmeli blir litt eldre så er dette mer viktig[8|]

tanken som teller... ikke prisen...

nei ikke så veldig,men prøver og kjøpe for ca like mye ( ett par hundre i pluss minus)

regner med å kjøpe gaver til de for rundt 500 kr +/i

ORIGINAL: *Skjønningene*

Nei ungene merker det ikke, men jeg personlig merker det og får dårlig samvittighet. Ikke spørr hvorfor, for det vet jeg ikke.

Syns lissom unger skal ha likt, ihvertfall av oss foreldre.

Vi gir en fast sum, gir vi ikke gaver for hele summen får de det på konto, men skjønner at alle tenker forskjellig [:)]

det er litt der jeg også er, min samvittighet[&:][;)]

Blir nok ikke til å sette resterende sum på konto, men men[:)]

ORIGINAL: Bebibooms

tanken som teller... ikke prisen...
[;)]

Hvis man ser på det med litt andre øyne, så syns jeg Emmeli sin pakke er mye mer koselig enn den som er dyrere[8D]

Slår ikke oss da.. Anna lekekjøkken og ny seng. Mari ingenting..[8D]

Nei, det syns jeg absolutt ikke. Men at gavene skal være like "store" kanskje. Men trenger ikke koste det samme.
Ihvertfall ikke når de er så små og ikke aner noe om det..
Er det da kjempesynd på minstemann som bare arver det meste?? Blir ikke det urettferdig igjen??[8D][;)]

ORIGINAL: *MissMe*

Nei, det syns jeg absolutt ikke. Men at gavene skal være like "store" kanskje. Men trenger ikke koste det samme.
Er det da kjempesynd på minstemann som bare arver det meste?? Blir ikke det urettferdig igjen??[8D][;)]

DET har jeg faktisk tenkt på når det gjelder sykler!!!!!!!!!!!!!! For Ine har jo fått ny sykkel annethvert år, mens Emmeli kommer jo "bare" til å arve de[&:][8D]

Jeg vedder på at Mari får en litenpakke hun også til slutt[8D]

Engi med at prisen teller mindre enn verdien på den. Men samtidig sliter jeg ofte veldig når jeg har kjøpt noe knall fint til èn i familien og vet at det er til endel lavere pris enn en "samtlig" i familien får...[8|] selvom jeg vet at det ikke skal spille rolle...

Syns hele den der gavegreien er vanskelig og jeg greier ofte å gå langt forbi megselv[&:] når jeg pakket inn julegaver i dag så skjønte jeg at jeg har kjøpt dobbelt opp til tantebarnet mitt[&:] ift onkelbarnet til K som er like gammel[&:][&:]

ORIGINAL: Vand

ORIGINAL: *MissMe*

DET har jeg faktisk tenkt på når det gjelder sykler!!!!!!!!!!!!!! For Ine har jo fått ny sykkel annethvert år, mens Emmeli kommer jo "bare" til å arve de[&:][8D]

Jeg vedder på at Mari får en litenpakke hun også til slutt[8D]

Kan hende det...[;)] Men hun er så nyfødt og har fått og får fremdeles så mye gaver...[&:] Har jo ikke plass til klærne i 62 og 68 i kommoden... Og kommoden er stooor...[&:]
Men Anna skal handle en liten leke eller bamse til søstra si da!![:D] Koselig det!

Nei ungene merker det ikke, men jeg personlig merker det og får dårlig samvittighet. Ikke spørr hvorfor, for det vet jeg ikke.

Vi gir en fast sum, gir vi ikke gaver for hele summen får de det på konto, men skjønner at alle tenker forskjellig [:)]

Sign, men teller ikke hver eneste krone og 50øring [;)]

Nei trur nok ikkje det blir likt her, trur Andreas skal få bilgarage og til Rebekka har eg ikkje peiling enda, så det er berre å komme med tips til ei jente på 10 mnd[:D]

svarte lengre oppe at her blir det ikkje likt, men er litt sånn som deg og at det skal vere likt, blir nok det når dei blir litt eldre og skjønner meir

Back
Topp