Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Durken
ORIGINAL: Labambie
Så sant det ikke er allergi i nærmeste familie kan de få nøtter fra 1 år.
Pappaen tåler ikke....[&:] Men hun har ingen av hans andre allergier.
ORIGINAL: kms77
ja hvor for skal du ikke kunne gi henne det......????holder man barna unna alt man kan reagere på.så skal du se hva som skjer den dagen ditt barn er 15 år å bestemmer seg for å spise snikkers.....han kommer mest sansynlig til å få kjempe reaksjon........
jeg va dritt nervøs med førstefødte(pappan tåler snart ingen ting.spes pianøtter er verst)
helt til en gluping påsto at ved å påføre barnet ved gentagelse alle disse farlige nøttene,fruktene div dyr så kan du stimulere barnet bort fra allergi,å vi så gjorde å han har ikke snev av allergi i dag.MEN,har barn eller viser tegn til nøttealergi skal man aldri prøve det ut(teste ut)de kan reagere så kraftig at de kan kveles....men ellers PEIS PÅ!!!!(hjelpe de små når det gjelder nøtter,å passe på....kan jo også knuses i mindre deler,om de er hele......
ORIGINAL: Black Beauty
Så sant det ikke er allergi i nærmeste familie kan de få nøtter fra 1 år.
Pappaen tåler ikke....[&:] Men hun har ingen av hans andre allergier.
jeg er allergisk mot nøtter og mya annen frukt, men jeg gir henne det jeg reagerer på utenom nøtter, synes det er litt skummelt pga. reaksjonen du kan få....
så du får vurdere selv, i de fleste tilfeller så arver en ikke automatisk allergiene til foreldrene.
nåer det er sagt, så er det hele nøtter, spesielt peanøtter som er farlig for barn fordi de kan komme i luftrøret og skape en alvorlig reaksjon der[;)]
Hehe!! Sette de i halsen... [;)] Står på matportalen sine sider at det er fordi de kan sette seg fast at man bør vente. Og hvis faren er allergisk hadde jeg nok droppa det..
for det første så
1 har du påvist allergi så akal du selfølgelig holde deg unna det du reagerer på....å har noen i nermeste fam nøtteallergi å du ønsker å se om din unge reagerer på de .propper du jo ikke i ungen ett kilo peanøtter....for så å stikke av fra barnet.første gang må man prøve forsiktig med bare litt av oljen som er på nøttene foreksempel...og også samtidig følle med barnet...om det kommer reaksjon.å hadde jeg som du faktisk hatt allergi så hadde jeg holdt meg unna det...ikke ventet en stund.for kroppen din har fortalt deg at faktisk ikke tåler dette....hvorfor skal du tvinge det i kroppen da
2 om vi alle hær i verden skal være hysteriske å holde barne våre unna alt som KAN gi allergi hær i verden,da må vi holde våre barn inne....
3 det er veldig omdiskutert temaet med allergi å tror du at du ved å holde barne dine unna enkelte sorter mat at du unngår allergi....hadde jeg kommet til å gitt mine av samme mat for å stimulere de bort fra allergi.........allergi er menneskeskapt....pga at vi er hysteriske.....
oki nå ramsa du bare opp det jeg skrev i ste....oki greit jeg er ikke enig med deg i det hele tatt når det gjelder å stimulere bort fra......osv....som sagt forskere er uenige på dette punktet.....å jeg TROR på det jeg tror på. å det samme gjelder deg.......
jeg fant denne fra den norske lege forening
Det er sterke haldepunkt for at det har funne stad ein auke i forekomsten av allergisk sjukdom i dei industrialiserte landa dei siste tiåra. Årsakene kjenner vi ikkje, men ei rekkje undersøkingar viser at auken følgjer med velstand og moderne livsstil.
Denne temaartikkelen refererer tre artiklar frå internasjonale tidsskrift. Resultata vert diskutert ut frå dagens kunnskap og tenkjemåte med omsyn til korleis visse miljøfaktorar kan påverke allergisk immunrespons og utvikling av allergisk sjukdom.
Ein artikkel frå Tyskland rapporterer at barn som begynte i barnehage før eitt års alder, hadde redusert risiko for allergi i høve til barn som begynte seinare, men berre dersom barna kom frå små familiar. Ein artikkel frå Sveits handlar om barna til bønder og andre barn i dei same lokalsamfunna, og det er ein artikkel frå Sverige om barn som gjekk på steinerskule og levde etter antroposofiske prinsipp. Begge artiklane tyder på at endra levemåte på individ- eller gruppenivå innafor ramma av eit moderne samfunn kan gi redusert risiko for allergi.
Auka mikrobiell stimulering, kanskje via bakteriefloraen i dei øvre luftvegane eller i tarmen, kan vere ei felles forklaring på redusert risiko for allergi i dei ulike gruppene artiklane omtalar. For svak mikrobiell stimulering av immunsystemet, med allergi som eitt av resultata, kan vere ein moderne mangelsjukdom.
Ser det har kommet litt av hvert av nattlige råd her[8D]
SKjønner så klart at dette med kvelningsfaren ved å spise HELE nøtter gjelder alle barn.
Men er mandler like allergene som f.eks hasselnøtter?