Nøstebarnteppe??

*Gullungene*

Forumet er livet
Hvor mange masker trenger man til det teppet, og hvilken pinne str???

I nøstebarn boka står det 160 (170) masker på pinne nr 6. med 2 tråds merino eller silkeull bra nøstebarn. Jeg  har strikket det med 160masker og med ullteppegarn fra gjestal. Ble kjempe greit teppe det til baby. Var veldig fornøyd hun som fikk det hvertfall[;)]

Strikker det som er strikket på skrå. Du trenger 2 nøster garn. Slå opp 3 masker. Øk 1 maske i begynnelsen av hver pinne. Når du har 6 masker strikker du 3 masker rett, lager et kast på pinnen og resten rett. Dette gjør du i hver pinn til første nøste nesten er strikker opp. Deretter strikker du 3 masker rett, 1 kast og 3 masker sammen (tar inn med andre ord). Når det tl slutt bare er 6 masker tilbake på pinnen strikker du 2 masker sammen i beg. av hver pinne til det er 3 masker tilbake. Da lukker du av. Ferdig!

ORIGINAL: lille*frø

I nøstebarn boka står det 160 (170) masker på pinne nr 6. med 2 tråds merino eller silkeull bra nøstebarn. Jeg  har strikket det med 160masker og med ullteppegarn fra gjestal. Ble kjempe greit teppe det til baby. Var veldig fornøyd hun som fikk det hvertfall[;)]

160, jiiiiiises!!!!
Tar ikke det 2 år å strikke?? [8D] hehe..
Kan man strikke det bare sånn frem og tilbake??
For det er bare det jeg kan, liksom [8D][8D]

ORIGINAL: *Gullungene*

ORIGINAL: lille*frø

160, jiiiiiises!!!!
Tar ikke det 2 år å strikke?? [8D] hehe..
Kan man strikke det bare sånn frem og tilbake??
For det er bare det jeg kan, liksom [8D][8D]

det er bare å strikke frem og tilbake ja. Men det er jo på pinne 6 da, så det går veldig fort[;)].

Det skal jeg jaggu prøve meg på [:D][:D][:D][:D]

Ja, det er lett. Bare fram og tilbake....det som er faren er at man blir lei da. Kjedelig uten variasjon på strikkingen...

*kremt* variasjon for en NYBEGYNNER er nok ingen hit, hahahaaaaaaaaa [8D][8D]

ORIGINAL: *Bertine`s mamma*

Jeg brukte et helt svangerskap på et sånt teppe..[8D]  Jeg gjør det ikke igjen for å si det sånn, for det var kjedelig.. [:D]

Hehe :)
Bare jeg får det ferdig før Fillip ikke skal bruke det mer, så...
Thihi...eller, kanskje jeg får tantebarn en gang i tiden også [8D]

ORIGINAL: *Gullungene*

Jeg brukte et helt svangerskap på et sånt teppe..[8D]  Jeg gjør det ikke igjen for å si det sånn, for det var kjedelig.. [:D]

Hehe :)
Bare jeg får det ferdig før Fillip ikke skal bruke det mer, så...
Thihi...eller, kanskje jeg får tantebarn en gang i tiden også [8D]

Hehe.. Dere skal jo ha en til, så du rekker det før den blir født vet du![;)][:D]

Ja, sant [:D]
Da har jeg jo noen år på meg [:)][:)]

Back
Topp