Nøstebarnplagg

[ellaumbrella]

Forumet er livet
Vasker dere de på ullprogram i maskinen eller for hånd? Er så redd for at de skal bli ødelagt så vasker de for hånd foreløbig.

tror ikke de tåler så godt maskinvask, jeg har aldri prøvd. Vasker for hånd det lille vi har.. vil ikke risikere å ødelegge det.. 

jeg tar iallefall alt ulltøy på ullprogram i maskinen, det er like fint :)

For hånd.

Men venninna mi vasker det i maskin, og hun sier det krymper bittelitt og ikke holder seg fint FULLT så lenge som om man håndvasker, men at det går helt bra.

Jeg vaska faktisk en ull/silke-body i maskinen ved en feiltakelse her en dag, på tretti grader finvask, og den var helt lik da den kom ut som da jeg feilaktig nok den inni.

Nøstebarnplagg skal håndvaskes. Ikke alle vaskemaskiner som har like snille skåneprogram.

Tar ikke lange tiden å håndvaske de da.

Her håndvaskes nøstebarn klærna.
Tar ikke sjangsen på å ødelegge dem [:)]

Jeg vasker de på ullprogram i maskinen, å har gjort det med alt jeg har kjøpt fra nøstebarn helt siden gutten var noen få mnd. Det har bestandig gått bra, så har du en maskin med ullprogram er det ingen fare [:)]

Vi har kjørt de på 40 grader og trommel etterpå. Ikke fordi det var med vilje, men mannen min skjønner ikke helt forskjell på ull og annet tøy... Gikk fint med de da. På Nøstebarn butikken sier de at man helt fint kan ha dem på ullprogram i maskinen, men man bør ikke bruke Milo.

Back
Topp