Jeg har ikke barn ennå, så jeg har jo ikke erfaring på dem,MEN jeg har mye erfaring med bomull kontra ull selv. Og om vinteren er det en STOR forskjell. Tenk på om barna skulle være "uheldig" å bli litt varme, slik at de produserer litt kondens, eller skulle bli mindre fuktige. Da har jo ull den egenskapen at den ikke gjør deg like kald som det bomull ville gjort. Fuktig bomull i kulda, er UBRUKELIG. Sier ikke at man lar barna være fuktige, men........
Men jeg tror man bør passe på at det er ull som ikke klør. Og ull blandet med silke er faktisk et mye bedre alternativ en ren ull. Det er veldig godt å bruke sommer som vinter. Det avpasser varmen etter deg og være.
Selv har jeg begynt å strikke klær i BabySilk. Det er garn med 80%babyalpakka, 20%Silke. Et utrolig godt garn[:D], som IKKE klør, og som er svalende i varmen, og utrolig godt og varmt om vinteren.
Så om man strikker selv, eller har noen som kan strikke for en, vil jeg anbefale det garnet. Jeg elser å strikke med det, og har strikket til meg selv av det.
Dette ble kanskje litt mye men.....ble litt ivrig[:)]