Nøstebarn Ullfleecedress

Vinna

Blir kjent med forumet
Har lyst å bestille en ullfleecedress til januarbabyen, men veldig usikker på om jeg skal bestille str 50/56 eller 62/68??
Av Nøstebarn sine nettsider virker det som om det holder med str 50/56, men er veldig usikker..

Noen her med erfaringer?

De er gigantiske i størrelsen. Og veldig breie. Jeg synes de har litt klumpete og rar passform dessverre.

Mini er født i september og vi fikk nøstebarn sin ullfleecedress som fødselsgave i 62/68. Den var mer enn stor nok i nov/des og satt ikke helt skikkelig før mot slutten av vinteren når han var 4-6 mnd. Det er veldig fristende å kjøpe litt for store klær til å vokse i men jeg ville helt klart ha kjøpt 50/56 til en januarbaby. Er dressen for stor blir den klumpete og i veien, og ikke trenger man plass til så mye under heller som man kunne kanskje ha tenkt til en litt større unge. Og dressen vil bli for varm til sommeren så bruksområdet er månende fram til våren.

50/56. Nøstebarn er romslige i størrelsen:) jeg har en i 62/68 som ikke er passelig enda, og jeg har en STOR baby. Han er 4 uker bare men veier 5,8 kg og bruker 62 i klær (unntatt nøstebarn hvor han bruker 50/56. Nøstebarnklærne vokser også med babyen slik at de varer lenger

Da høres det lurt ut å kjøpe 50/56 ja!

Virker som de fleste er fornøyde med den?

Evt hvilken annen ulldress er bra?

Da høres det lurt ut å kjøpe 50/56 ja!

Virker som de fleste er fornøyde med den?

Evt hvilken annen ulldress er bra?
Lillelam er jeg veldig fornøyd med ihvertfall. Så fine og sitter veldig godt :) tykke og gode, så kommer til å bruke den i vognposen i vinter :)

De er gigantiske i størrelsen. Og veldig breie. Jeg synes de har litt klumpete og rar passform dessverre.

Jeg er enig det, prøv heller de fra Engel eller Disana.

Back
Topp