Nøstebarn erfaring størrelse

Liilje

Glad i forumet
Hei dere:)

Jeg er veldig kort på vei med nr. 2, men drømmer meg allerede bort i babyklær:joyful:

Denne gangen kunne jeg tenkt meg mer fra nøstebarn. Jeg har kun noen gensere, pysj, votter, hals osv kjøpt til frøkna nå, men kunne tenkt meg body/bukse til nr 2.

Jeg ser at str 50 regnes som prematurt på nettsidene deres. De andre klærne starter på 56/62.

Datteren min var 2,9kg og 45cm ved fødsel, hun brukte 44 i 2-3 uker før hun gikk opp til 50 og brukte det i noen uker.

Nøstebarn er dyrt. Så jeg ønsker å kjøpe et sett som passer fra fødsel og hest en liten stund i alle fall. Ville dere gått for 50 eller 56-62. 56-62 høres så veldig stort ut…

50 helt klart. Nøstebarnklær varer ei stund lengre enn mye annet fordi det er så elastisk, så opplever at vi ofte kan bruke str 56/62 mens ungen bruker 68 i bomullskvalitet feks.
Men, kjøper man brukt har klærne ofte krympa litt og de varer litt kortere tid igjen :)

50 helt klart. Nøstebarnklær varer ei stund lengre enn mye annet fordi det er så elastisk, så opplever at vi ofte kan bruke str 56/62 mens ungen bruker 68 i bomullskvalitet feks.
Men, kjøper man brukt har klærne ofte krympa litt og de varer litt kortere tid igjen :)
Ja jeg har lagt merke til at det meste av brukt nøstebarn er krympet. Så planen er å kjøpe nytt. Men blir litt redd for at jeg ender opp med å krympe det må jeg innrømme:wacky: tydeligvis fort gjort!

Ja jeg har lagt merke til at det meste av brukt nøstebarn er krympet. Så planen er å kjøpe nytt. Men blir litt redd for at jeg ender opp med å krympe det må jeg innrømme:wacky: tydeligvis fort gjort!
Varierer veldig hvor mye krympet det er da, men om man feks er litt frampå og kjøper klær man tenker de "skal" passe om så så mange måneder er det ikke så krise, bare å bruke de litt før.
Personlig har jeg ikke krympa egne nøstebarnklær noe særlig, så er bare å være litt på når man vasker at det blir riktig :)

Jeg synes også nøstebarn er noe stort i størrelsen. Minste min på 3 mnd bruker en body og sparkebukse i 56/62. Han er nå 61,5cm og 6900g. Passer nok en stund til :)

Vi har masse Nøstebarn og keg kjøpte i 56-62. Så lenge baby er normal født er det jo bedre at det varer en stund.

Du trenger nesten aldri å vaske Nøstebarn. Mange vasker ull for ofte og derfor krymper det. Ingen sc våre klær har krympet da jeg håndvasket alt :)

Back
Topp