Nøste...

Olive76

Forumet er livet
Hva er det egentlig du driver med for tiden (facebook). Hadd et heftig møte med en vampyr, eller....?

Jeg er også veldig nysgjerrig, og nærmest snurt for at ikke vi får detaljerte forklaringer her altså... håper forresten du har det bra! [:D]

Hei hei [:)]

Jeg logga inn for å fortelle hva som har skjedd, men ble så trøtt at jeg la meg og sov litt på sofaen [;)]
Takk for omtanken forresten

Dette er det som skjedde:
På sensommeren i fjor så glemte jeg å hente nye P-piller, og siden mensen ikke kom, så gadd jeg ikke hente de etterpå heller. Jeg har PCOS, så uregelmessig mens er helt normalt, og jeg kan jo ikke bli gravid på egenhånd, så det preventive trenger jeg jo ikke [&:]
Men så i januar så kom den igjen, og jeg begynte på pillene igjen. Første brettet gikk greit, og delvis det andre. Men så, 4 dager før jeg skulle ha mens, så begynte jeg å blø. Og siden har det bare fortsatt! I 15 dager holdt jeg på, og det ble bare verre og verre. Det kom MASSE slim (ekle detaljer ja [8D]), og det begynte å gjøre vondt. Jeg ble trøtt, svimmel, kvalm og var så bleik at jeg fikk litt sånn grønnskjær i huden [&:] Da var det på tide å ta kontakt med legen. Ringte på mandag, og fikk time hos ei som driver privat allerede på tirsdagen. Det kosta fletta, men det gikk fort [;)]

Jeg kom ned dit klokka 13, og ble undersøkt med innvendig UL. Og man skjønner jo at noe er galt når gyn ser på skjermen og sier: OI!
Slimhinna var kjempetykk, selv om så utrolig masse hadde kommet ut!
Det viste seg at siden jeg ikke hadde fått mensen, så hadde det bare samla seg opp [:'(]
Vi ble enige om at jeg skulle begynne på noen piller som regulerer mensen, men som ikke er prevansjon, for det trenger jeg jo ikke. Men først skulle jeg sjekke blodprosenten før jeg fikk gå. Heldigvis!!! Den var nemlig på 6,5, og ho som tok den, ho ringte inn til legen og spurte om det virkelig kunne stemme!
Da bar det rett inn igjen til legen, og ny plan ble lagt! Ho hadde da ringt sykhuset og fortalt de hva som måtte skje; jeg måtte ha blod og en utskraping!
Hvis ho hadde sendt meg hjem for å blø ut det siste selv, så kunne jeg fort havnet i sjokk.
Så til sykehuset bar det...

Der tok de masse prøver, og jeg ble så dilla og dulla med der atte [;)] Ble trilla fra den ene plassen til den andre, og traff bare på hyggelige folk [:)]
Etter noen timer så fikk  jeg veske og blod. Skulla ha 2 poser sa de. Og det tok tiiiiiid!!!! 1,5 time pr. pose, men den første tok 3 timer. Visste ikke hvor mye det hadde å si at ikke armen hang riktig [8D]

Jeg ble kjørt til oprasjonssalen mellom 22 og 22.30, og der gikk alt som det skulle. Men etter at de hadde tatt blodprosenten igjen, så viste det seg at den ikke hadde steget noenting [8|]
Så da var det å ligge der da, på oppvåkninga, og få 2 poser til [&:]
Ikke før klokka 04.55 ble jeg trilla opp på rommet igjen. Jeg fikk sovt litt her og der, men savna senga mi hjemme ja [&:]

Regna med jeg kunne dra hjem gansk tidlig, men så viste det seg at jeg måtte ha ENDA 2 poser blod!
Og da var de virkelig trege med å komme igang, noe som irritert meg, for jeg skulle på teateret på kvelden, og dette visste de! Men vi ble enige om at til klokka 4 skulle jeg iallefall vær klar! Så mannen skulle hente meg da, og så skulle jeg bare hjem og stelle meg og skifte mens han og Linnea dro på avslutning på barneidretten. Men neida..... De kunna ha skifta fra pose 1 til 2 klokka 14.30, men kom ikke før 15.30, og da skulle de plutselig skylle med ei heil flaske først[:'(]
Så da mannen kom, så måtte jeg bare sende han hjem med ei liste over ting han måtte finne frem og levere til mamma. Så måtte ho og resten av gjengen komme inn tidligere enn planlagt så jeg kunne stelle meg på sykehuset!

Herregud for et styr!!!!!!!!!!!! Men kvelden ble en fin avslutning, men Pernille Sørensen på teateret og god mat sammen med gode søstre og mamma

Men jeg hadde aldri i min villeste fantasi trodd at jeg skulle bli innlagt og få overført 3 liter blod da jeg reiste til legen på tirsdag [&:]

Beklager at det ble så langt, men takk for at du gadd å lese det [:)]

Oi, dette var jo ganske så dramatisk helt plutselig! Håper du føler deg bedre nå, og at du slipper flere overføringer - tre liter er MYE! Godt at du kom deg til legen da du gjorde i alle fall

Huff da Nøste dette hørtes ikke bra ut i det hele tatt.
Bra du komm deg til lege på tirsdagen og fikk hjelp.
Sender deg en stor klem og god bedring.

[&:][:o]oioioi!! Det hørtes veldig ute med 3 liter ja! Håper du kommer deg nå, masse godbedringsklemmer herfra[;)][:)].

Huff da. Sikke en omgang. Håper de får styr på deg nå så du slipper sånt drama i fremtiden. God bedring. Håper du blir pigg ganske snart.

Oisann.. Da hørtes nesten er heftig møte med en vampyr ut bedre ut.. [8D]
Feel better soon!! *klemmer fra meg*

Oisann.. Så bra at du kom deg til lege og fikk orden på det! Huff grusomt!
Ble så glad da jeg leste at du rakk teateret!! Det fortjente du!

Oj da[:o]
Håper det går bedre med deg i dag!!![:)]

Huff da! Dette hørtes ikke noe særlig ut!
Godt legen tok det på alvor og du fikk det du trengte![:)]
Håper du har det mye bedre nå, og at du slipper noe sånt igjen!
Hørtes virkelig skummelt ut dette her!

Back
Topp