Nødproviant til sykehuset???

BabyMama

Glad i forumet
På kurset i går snakket jordmora om at det var lurt å ta med mat til føden. Der har de som regel bare tørre brødskiver med syltetøy. Vil vi ha noe annet må vi ta med hjemmefra. Noen som har pakket matpakka alt - og i så fall: dele ideer med oss andre???

Mat til Espen på føden...
*1 stor boks med Mr. Lee nudler.
*1 pk kjeks.
*Rett i koppen suppe med kruttonger.
*Vannflaske. 
*Sjokolade.

Med nudler og suppe trenger du bare varmt vann for å tilberede. Brusautomat er det på sykehuset. På dagtid er det cafe og kiosk som er åpent der.

Tenkte det er godt å ha med noe frukt, for eksempel banan og eple.
Men det må jo bli hvis vi har det i hus og husker å ta det med oss i farten...Ikke så godt å pakke det ned på forhånd...

vi har tebkt å ta med mr.lee eller en pose med boller og evt litt frukt. Man vet jo aldri hvor lang tid det tar så kan være kjekt å ha noe å bite i..

Jeg har bakt rundstykker og tatt på masse godt pålegg og nå ligger de pent innpakket i bagen og venter på at vi skal dra [;)] tsss. Tror jeg skal ha med meg Ritz kjeks eller annen kjeks, kanskje sånn havrekjeks, oxo tar jeg med meg frukt og kasnkje no nudler... kjenner jeg meg selv rett så er ikke mat det første jeg kommer til å tenke på når jeg ligger der på sykehuset og venter. Men litt mat i magen må`n ha. Hvis ikke blir`n tom i hue - det har min mor sagt. [8D][:D] 

Ja, det blir jo først og fremst mat til pappan - ikke til meg selv. Tenkte jeg skulle lage pizza og fryse ned - så håper jeg de i det minste har en mikrobølgeovn å låne oss på avdelinga der. Ellers høres kjeks, frukt, vann og skolade ut som sikre kandidater [:)] 

oooooh glemte sjokolade!!! how could I [:D] mmmjepp masse sjokkis!!!

maten på sykehuset er ikke så ille... men fedrene får jo ikke noe, så jeg har bakt boller som ligger i fryseren, så skal vi ha med kjeks, bananer, corny (energi-barer) og sjokkolade.. samb har så høy forbrenning at han må spise hver 3 time, så det er greit å ha med litt proviant.. har faktisk vurdert å ta med real-turmat, for det er skikkelig godt, og så trenger man bare varmt vann... nudler blir man jo sulten av etter 10 min..

ORIGINAL: snappi

maten på sykehuset er ikke så ille... men fedrene får jo ikke noe, så jeg har bakt boller som ligger i fryseren, så skal vi ha med kjeks, bananer, corny (energi-barer) og sjokkolade.. samb har så høy forbrenning at han må spise hver 3 time, så det er greit å ha med litt proviant.. har faktisk vurdert å ta med real-turmat, for det er skikkelig godt, og så trenger man bare varmt vann... nudler blir man jo sulten av etter 10 min..

Ja, helt tullerusk at fedrene ikke får noe - de som skal stå på sånn, løfte og massere... Er det virkelig der norsk helsevesen har mest å spare???

ORIGINAL: Miluna

Jeg har bakt rundstykker og tatt på masse godt pålegg og nå ligger de pent innpakket i bagen og venter på at vi skal dra [;)] tsss. Tror jeg skal ha med meg Ritz kjeks eller annen kjeks, kanskje sånn havrekjeks, oxo tar jeg med meg frukt og kasnkje no nudler... kjenner jeg meg selv rett så er ikke mat det første jeg kommer til å tenke på når jeg ligger der på sykehuset og venter. Men litt mat i magen må`n ha. Hvis ikke blir`n tom i hue - det har min mor sagt. [8D][:D] 

jeg tenkte også å bake å fryse det ned i frysebaggen jeg skal ha med meg på sykehuset[8D][:D]

neida.....jeg får sende ut pappaen vist det er noe jeg MÅ ha mens jeg ligger der.ellers så er det altid noen som kan kjøpe det til meg.pappsen får ordne seg alt ettersom.[:)]

orker ikke tenke på det også[&:]

sist gang jeg fødte husker jeg at de hadde ganske god mat på avdelingen... lars tok med seg litt sjokolade og sånt til meg,men kan ikke huske at det var noe jeg savnet.... tenker ikke på at vi må ha med oss mat på sykehuset jeg....[8|]

Har ikke tatt med noe ekstra de andre gangene vi har vært der, de har jo kiosk og min pleier alltid å gå å kjøpe seg ei pølse.... men det kan jo være greit å ta med seg epler og kjeks, og sportsdrikk til oss damene da![;)]

Et lite tips fra et av dagens innsalg på Dicovery chanel:

Veldig mørk sjokolade (minimum 70 % kakaomasse), skal etter sigende bidra til å produsere mengder med endorfiner: såkalte "lykkestoffer" som gjør at vi takler smerte bedre [:)]  

Back
Topp