Nødhjelp ?

Ashtrey !

Gift med forumet
Noen som har fått nødhjelp fra sosialen/Nav her ?

Pga kluss med lånekassen har det skjedd noe feil med stipendet, så jeg må sende inn en ny søknad. Og det kan ta sin tid å få svar på alt av stønader jeg har rett på ifra Nav også..

Så i morgen må jeg krype til korset og satse på jeg kan få litt penger her og nå...

Isak begynner i b.hage på mandag, og jeg har ikke noe utstyr til han.. Har hatt 3-4 kroner på konto siden før jul.. Drittlei av å måtte låne penger til mat og bleier..

Men uansett til sp.målet... Er det noen som har fått nødhjelp.. Og evt hvor mye fikk dere ?

Vi fikk i fjor på denne tida..

Fikk dagsatsen de har for familie for ei uke tror jeg(var en uke til vi fikk inn penger).

Nei har ikke det, men kan ikke tenke meg det er store beløpet, de krever det også tilbake når du får penger igjen[;)]

er ikke store summen man får. her krever de ikke nødhjelp tilbake når man får penger.

ORIGINAL: turboquattro

er ikke store summen man får. her krever de ikke nødhjelp tilbake når man får penger.

Kjenner noen som har fått hjelp av sosialen og de krevde pengene tilbake[:-] det var bare for å klare par regninger og litt mat..vil si det er nødhjelp for en kort periode[:)]

Ja, det har jeg fått. Hvor mye du får avhenger jo av hvor mye du trenger, blant annet. [;)] Det er også ulike satser fra kommune til kommune. 

ORIGINAL: Rebecca85

Kjenner noen som har fått hjelp av sosialen og de krevde pengene tilbake
[:-] det var bare for å klare par regninger og litt mat..vil si det er nødhjelp for en kort periode[:)]

Det kommer helt an på den enkeltes situasjon om de krever pengene tilbake eller ikke.

ORIGINAL: Sicily

[:-] det var bare for å klare par regninger og litt mat..vil si det er nødhjelp for en kort periode[:)]

Det kommer helt an på den enkeltes situasjon om de krever pengene tilbake eller ikke.

De krever kanskje tilbake om de vet du får inn en større sum pga etterbetaling fra f.eks nav eller noe[:)] da låner man på en måte de bare..kan være det som var tilfelle hos de jeg kjenner[:)]

Ja, for meg spiller det liten rolle om jeg må betale eller ikke ! [:)]

Bare minien får det han trenger..

ORIGINAL: hopsideisi

jeg fikk beskjed om at først måtte bilen selges, sparekontoen til evt barn tømmes, og tv selges ol.

sånn er det her å. får ikke ei kr her før det er gjort.

jeg fikk beskjed om at først måtte bilen selges, sparekontoen til evt barn tømmes, og tv selges ol.

sånn er det her å. får ikke ei kr her før det er gjort.

Sånn var det absolutt ikke her.. [&:]

ORIGINAL: Sicily

De krever kanskje tilbake om de vet du får inn en større sum pga etterbetaling fra f.eks nav eller noe[:)] da låner man på en måte de bare..kan være det som var tilfelle hos de jeg kjenner[:)]

Stemmer nok det. [;)]

fikk nødhjelp da jeg hadde hatt -264 kr på konto i 2 uker og det var 2 uker til sambo fikk lønn igjen.. vakke mye vi fikk. litt over 500 kr..

Jammen det går greit, her er alt skrapa...Null penger på kontoen, ikke bil..Har ikke plass å bo engang fortiden..Så det skal ikke være noe problem..[8D]

Jeg vet ikke om det går som nødhjelp, men jeg ble altså arbeidsledig og undersøkte hva jeg skulle gjøre. Ble sendt fra nav til arbeidskontoret til sosialkontoret (som i fjor fremdeles var på tre forskjellige steder i svolvær). Hadde ikke krav på noe siden jeg hadde jobbet for lite, og var gravid så jeg fikk meg ikke arbeid heller. Jeg fylte ut søknad om sosialhjelp, og hun sa at siden det var første gangen skulle den behandles raskt. Jeg leverte kopi av leiekontrakten (for å bekrefte utgifter) og hadde pengene etter en eller to dager tror jeg. Jeg mottar totalt så det dekker husleie + ca 1200 kr til livsopphold, pluss at de dekker strøm og NRK-lisens.

Back
Topp