Nærmer fødsel seg?

Synne1233

Blir kjent med forumet
Hei,

To uker igjen til termin, og jeg begynner å bli veeeeldig utålmodig. Førstegangsfødende, så aner ikke hvordan rier kjennes ut. De siste fire kveldene har jeg kjent noe som kanskje likner mest på ganske kraftig nedpress (langt nede, rett bak «fremfre del av tissen» fra baby. Det har bare kommet på kveldene, og gått over etterhvert. I begynnelsen trodde jeg at kanskje det var dette som var (veldig milde) rier, men siden det fremdeles ikke har skjedd noe har jeg lagt fra meg den tanken. Noen som har opplevd liknende? Hva tenker dere? Kan det være et tegn på at fødsel nærmer seg?

Jeg er så lei, og er veldig sensitiv for alle forandringer i kroppen min og om det kan være et tegn på at ventetiden snart er over.
 
Har du hatt kynnere underveis? Har du erfaring med sterke mensensmerter/kramper? Rier kan være i samme leia, bare hundre ganger mer intenst. Det er i alle fall den eneste måten jeg kan beskrive det på. Jeg hadde stormrier fra første rie med førstemann, så for meg var det ikke noe å lure på. Da den første rien traff meg, var jeg 100 % sikker, for å si det sånn! Men det er ulikt for alle.
 
Jeg synes kynnere liksom sitter i skallet rundt magen og strammer, mens riene kommer mer dypere innenfra!
Hvis det ga mening?
Nedpress og vondter i skjeden og området rundt har for meg «bare» vært vanlig ubehag på slutten..
Det jeg erfarte rett før fødsel sist var at jeg hadde diare i 3-4 runder på morgenen og det er visst typisk at tarmen tømmer seg til fødsel.
Deretter startet riene som mageknip som kom og gikk.
Det var først i ettertid at jeg skjønte at det med løs mage og mageknipet var starten!

Lykke til <3
 
Jeg har hatt lignende, samt stikninger i underlivet, mensesmerter i nedre del av magen og korsryggen og mye sterkere kynnere enn tidligere. Har hatt det sånn i et par uker, men blitt MYE sterkere siste 4-5 dagene nå. Og så føles det som om at vannet skal gå hele tiden, uten at noe skjer. Men jeg tror det er modningstegn bare, og krysser fingrene for at lille holder seg inne til i hvert fall 1. januar selv om jeg nå er sliten og lei.
 
For min del startet riene som kraftig menssmerte. Jeg ble vekket av dem på natten så de var jo en hel del kraftigere enn vanlige kynnere, også tok det seg opp så det ikke var tvil om at det var rier ganske kjapt iløpet av samme natt.
Er ulikt for alle, også kan jo noen gå med masrier som enkelte kaller det, en stund i forveien.
Håper det skjer noe snart. Har ikke lenge igjen jeg heller og kjenner på å føle meg veldig klar for å få det overstått...
 
Kan kanskje høres ut som babyen trenger seg lenger ned i bekkenet. Kanskje hodet har festet seg? Er nok modning ja, men høres ut som bare økende nedpress :)
 
Jeg synes kynnere liksom sitter i skallet rundt magen og strammer, mens riene kommer mer dypere innenfra!
Hvis det ga mening?
Nedpress og vondter i skjeden og området rundt har for meg «bare» vært vanlig ubehag på slutten..
Det jeg erfarte rett før fødsel sist var at jeg hadde diare i 3-4 runder på morgenen og det er visst typisk at tarmen tømmer seg til fødsel.
Deretter startet riene som mageknip som kom og gikk.
Det var først i ettertid at jeg skjønte at det med løs mage og mageknipet var starten!

Lykke til <3

Ja, gir mening! Vil ikke si at noe jeg opplever er vondt enda, bare ubehagelig... Jeg har så lyst å få dette overstått og bli ferdig med svangerskapet (selv om jeg har vært veldig heldig og lite plaget). :nailbiting:
 
Har du hatt kynnere underveis? Har du erfaring med sterke mensensmerter/kramper? Rier kan være i samme leia, bare hundre ganger mer intenst. Det er i alle fall den eneste måten jeg kan beskrive det på. Jeg hadde stormrier fra første rie med førstemann, så for meg var det ikke noe å lure på. Da den første rien traff meg, var jeg 100 % sikker, for å si det sånn! Men det er ulikt for alle.

Har ikke kjent noe til kynnere tidligere.... tror jeg. Vet ikke hvordan det kjennes ut :sorry: Har slitt liiite med menskramper før svangerskap også, men vet jo hvordan det kjennes ut. Er så spent på hvordan fødsel blir, og nå når det nærmer seg merker jeg at jeg går rundt og kjenner ekstremt godt etter på alle forandringer hele tiden... og det er vel derfor jeg reagerer på dette - har ikke kjent sånt type nedpress før.

har ikkkkke hatt godt av å ha gått ut i permisjon, altfor mye tid til å tenke,vente,kjenne etter :nailbiting:
 
Har ikke kjent noe til kynnere tidligere.... tror jeg. Vet ikke hvordan det kjennes ut :sorry: Har slitt liiite med menskramper før svangerskap også, men vet jo hvordan det kjennes ut. Er så spent på hvordan fødsel blir, og nå når det nærmer seg merker jeg at jeg går rundt og kjenner ekstremt godt etter på alle forandringer hele tiden... og det er vel derfor jeg reagerer på dette - har ikke kjent sånt type nedpress før.

har ikkkkke hatt godt av å ha gått ut i permisjon, altfor mye tid til å tenke,vente,kjenne etter :nailbiting:

Kynnere gjør at livmoren blir hard og stram. Med storebror var de ubehagelige, med lillebror kjenner jeg dem kun hvis jeg kjenner etter/er oppmerksom.
 
Back
Topp