Nærmer det seg???

LilleOktober

Blir kjent med forumet
I natt fikk jeg nesten ikke sove da jeg hadde mye stikking i underlivet.

Idag formiddag når jeg satt på dataen merket jeg at jeg var litt "rar" nedentil. Gikk på toalettet og jeg hadde skikkelig nedpress, noe jeg ikke har hatt tidligere. Da jeg vaska henda merka jeg også at magen var rar. Drog opp toppen og kikka på magen, den hadde sunket skikkelig!! Det er nesten helt flatt øverst på magen.

Har hatt nedpress siden, men ikke vondt - før nå i kveld. Nå har jeg en del mensmurringer og stikking nedentil. Innimellom kommer det også tak i ryggen, men det er ikke så vondt at jeg tror det er rier. Men jeg vet jo ikke hvordan rier kjennes ut heller da jeg er førstegangsfødende.

Menstermin 3. Oktober - 36+3 uker.
Ultermin 12. Oktober - 35+1 uker.

Noen som har tips, ideer, kommentarer? Når har deres festet hodet? Anyone?

På forhånd, takk for svar!

Har hatt litt samme greie.. I går fikk jeg ikke sove fordi det kjentes ut som at vannet skulle gå hvilket sekund som helst. Når jeg endelig sovnet våknet jeg 5-6 ganger i løpet av natten av ubehag nedentil, og måtte opp og gå, på toalettet osv. I dag har jeg hatt øm rygg, og litt sånn mensmurringer i ryggen hele dagen. Tror kanskje magen har sunket litt også, for det er mye lettere å puste - selv om det fortsatt er litt tungt (tror ikke den har sunket helt enda liksom). På jordmorkontroll på tirsdag lå babyen rett over bekkenåpningen klar til å krype nedover (ikke festet enda), så tror nok det er tegn på at han er på vei nedover i bekkenet nå. Jeg har termin 2. oktober (både menstermin og ul-termin viser 2. oktober til meg), så er 36+5 i dag.

Føler rett som det er at noe kan komme til og være på gang,men hittil at det ikke skjedd noe som helst ... En del likt av det du kjenner på og... Er 37 uker i morgen så da kan det egentlig få lov og skje noe og ;)

Det nærmer seg nok, men ikke sikkert det blir fødsel før om noen uker likevel :) Modning kan ta lang tid (eller ikke, aldri godt å vite :P), og om babyen legger seg lenger ned i bekkenet vil det gi stikkinger og lavere mage (og bedre pusteplass :))

Mine har ikke festet seg, eller første var knapt festet når jeg fødte ;) Mens andre er festet maaange uker før fødsel, så det er så forskjellig :)

Min erfaring er at du vet hva som er rier når du får dem ;) Uansett om du aldri har hatt det før :) Men nedpress og maserier kan jo lure litt da, men som regel hjelper det jo på modningen, så helt unyttig er det jo ikke :)

Takker for svar, og godt å vite at det skjer andre også :) har fortsatt en del menssmerter og vonde tak i ryggen. Men er ikke så hysterisk som igår ;) hehe..

Til høyre er bilde av magen etter jeg følte den sank. Er det bare meg eller kan dere også se det? :p synes det er såå spennende!!

Back
Topp