Nærkontakt og koronatest

Annemor93

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Lille er nærkontakt til tre voksne i barnehagen på hennes avdeling som var der fra onsdag - fredag.
Vi testet i dag tidlig og jeg oppdaget veldig svak strek på begge, men etter tidsfristen. Ca 30 minutter...
Gjelder det samme "regler" som ved graviditetstester, at det er ugyldig svar etter tidsfristen?

Noen som har opplevd slikt?

Lille er i god form, men har hatt snørr i går og hoster smått om natten (men det har hun sporadisk høsten/vinteren uansett hehe)
Jeg er også i god form men nå kjenner jeg selvfølgelig etter og det er litt trykk i hodet.

De mørkere bildene er lyset og kontrasten redigert:)

Vedlegg

• IMG_20220123_085458_edit_131098191864891.jpg
    IMG_20220123_085458_edit_131098191864891.jpg
    1,8 MB · Visninger: 44
  • GridArt_20220123_085934808_edit_131074922304999.jpg
    GridArt_20220123_085934808_edit_131074922304999.jpg
    597,6 KB · Visninger: 44
  • GridArt_20220123_090532590_edit_131555096457009.jpg
    GridArt_20220123_090532590_edit_131555096457009.jpg
    215,1 KB · Visninger: 43
  • GridArt_20220123_091258685.jpg
    GridArt_20220123_091258685.jpg
    359,3 KB · Visninger: 45
Ville testet på nytt i kveld/morgen tidlig for å sjekke. Dette er min datter sin, pcr ble positiv. Men denne streken kom før fristen og ble sterkere. Etter 15-30 min var det ingen tvil
upload_2022-1-23_10-26-14.jpeg

Vi har tatt masse tester denne uka pga utbrudd i bhg og aldri fått slik strek som dette. De er helt blanke, men har også studert den med testetøs-streksyn under lyset på kjøkkenet etter 15 min og 1 time :p

Vi har fått strek etter tiden som viste seg å ikke være noe (testet daglig flere dager etterpå)

Jeg lurer egentlig på det samme. Den skal være ugyldig når den har blitt liggende etter tidsfristen. Men her i huset har vi testet mye i det siste, pga. smitte i barnehagen. Etter én test jeg glemte å kaste, og som hadde en slik "spøkelsesstrek" lenge etter tidsfristen, har jeg sjekket alle denne helgen. Og samtlige har fått slike streker.

Men jeg fikk klart og tydelig positiv test i dag selv. Og mannen og toåringen har symptomer, men negative tester frem til det kommer en svært svak strek mange timer etter at testen ble tatt. Det er rart om de ikke har det, så det kan hende den streken kan bety noe. Jeg har sett på noen etter fristen tidligere uten å se noe som helst, og jeg har også god trening i å studere tester for å finne strek nr. to etter å ha vært langtidsprøver før barna kom :p Men det var ikke så lenge etter fristen som strekene kommer her nå. Så ja, jeg vet ikke. Og er veldig spent på PCR-testene i morgen.

Håper dere slipper unna, og riktig god bedring hvis det viser seg at dere har det :)

Jeg lurer egentlig på det samme. Den skal være ugyldig når den har blitt liggende etter tidsfristen. Men her i huset har vi testet mye i det siste, pga. smitte i barnehagen. Etter én test jeg glemte å kaste, og som hadde en slik "spøkelsesstrek" lenge etter tidsfristen, har jeg sjekket alle denne helgen. Og samtlige har fått slike streker.

Men jeg fikk klart og tydelig positiv test i dag selv. Og mannen og toåringen har symptomer, men negative tester frem til det kommer en svært svak strek mange timer etter at testen ble tatt. Det er rart om de ikke har det, så det kan hende den streken kan bety noe. Jeg har sett på noen etter fristen tidligere uten å se noe som helst, og jeg har også god trening i å studere tester for å finne strek nr. to etter å ha vært langtidsprøver før barna kom :p Men det var ikke så lenge etter fristen som strekene kommer her nå. Så ja, jeg vet ikke. Og er veldig spent på PCR-testene i morgen.

Håper dere slipper unna, og riktig god bedring hvis det viser seg at dere har det :)

Testet på nytt igjen, blank frem til det kommer en kjempe svak strek etter det er "for sent" så jeg er ikke noe klokere jeg :hilarious:
Jeg tester selvfølgelig igjen i morgen.
Barnefar var på besøk, hans er blenda. Ikke en antydning til spøkelsesstrek en gang.

Det er ugyldig resultat. Men oppfordrer deg å teste de neste par dagene. Har sett små tegn på gutten vår de siste dagene, men ikke nok til å reagere egentlig. Legger ved testene til gutten i dag kl 11-12 og i kveld kl 18. Mine tester er til sammenligning blendahvite. Vi var i tvil etter første test, men i kveld er det ingen tvil. Han var vel eksponert torsdag.

Vedlegg

• Snapchat-140346560.jpg
    Snapchat-140346560.jpg
    377,5 KB · Visninger: 26
  • 20220123_182952.jpg
    20220123_182952.jpg
    1,2 MB · Visninger: 26
Nei, du har helt rett. Det er bare min nysgjerrighet og at jeg ikke vil utsette noen for eventuell smitte:thumright

vil heller ikke utsettes for smitte men ser jo at når eldste av barna er 7 år så er løpet kjørt dersom en av de får smitte inn i huset. Så eneste er at jeg kan prøve å begrense skaden… er så kibt for du får som regel beskjed etter noen dager du har vært nærkontakt. Har du vært litt aktiv da så har du vært mange rare plasser selv…

gleder meg til pandimien er over og ut

Testet på nytt igjen, blank frem til det kommer en kjempe svak strek etter det er "for sent" så jeg er ikke noe klokere jeg :hilarious:
Jeg tester selvfølgelig igjen i morgen.
Barnefar var på besøk, hans er blenda. Ikke en antydning til spøkelsesstrek en gang.
Min var heeelt blenda hvis dagen før jeg slo ut positiv, da kom streken med en gang og var sterkere enn kontrollstrek :hilarious: jeg har forresten sluppet ‘billig’ unna i forhold til de andre i heimen, men å prøve å sove med gravidmage og Corona er vondt :smiley-angry017

vil heller ikke utsettes for smitte men ser jo at når eldste av barna er 7 år så er løpet kjørt dersom en av de får smitte inn i huset. Så eneste er at jeg kan prøve å begrense skaden… er så kibt for du får som regel beskjed etter noen dager du har vært nærkontakt. Har du vært litt aktiv da så har du vært mange rare plasser selv…

gleder meg til pandimien er over og ut
Jeg spurte fordi min lille nettopp er nærkontakt til fem personer og jeg har fått mail senest nå om at flere voksne er borte fra barnehagen i dag som skal testes. Jeg fikk beskjed om å teste men ble usikker når jeg så antydning til strek rundt 30 minutter og ikke vil spre dette videre:)

Æsj ja, så enig!

Min var heeelt blenda hvis dagen før jeg slo ut positiv, da kom streken med en gang og var sterkere enn kontrollstrek :hilarious: jeg har forresten sluppet ‘billig’ unna i forhold til de andre i heimen, men å prøve å sove med gravidmage og Corona er vondt :smiley-angry017
Så skummelt at det gikk fra 0 til positiv så fort:nailbiting: Så bra du ikke har det så ille, noen pluss må man få ha som gravid!

Før helgen var lille nærkontakt til 3, i helgen fikk vi mail om at to andre var smittet fra barnehagen og for en times tid siden kom enda en mail der flere voksne er borte fra barnehagen og skal testes nå:bag:

Det er ugyldig resultat. Men oppfordrer deg å teste de neste par dagene. Har sett små tegn på gutten vår de siste dagene, men ikke nok til å reagere egentlig. Legger ved testene til gutten i dag kl 11-12 og i kveld kl 18. Mine tester er til sammenligning blendahvite. Vi var i tvil etter første test, men i kveld er det ingen tvil. Han var vel eksponert torsdag.
Ojj, ja der kan man se:wideyed:

Testet på nytt i dag tidlig, ikke tvil om at den var negativ, selv etter mange timer. Rart det at noen tester får sånne streker men leste om samme erfaring på nettet i går....

Jeg spurte fordi min lille nettopp er nærkontakt til fem personer og jeg har fått mail senest nå om at flere voksne er borte fra barnehagen i dag som skal testes. Jeg fikk beskjed om å teste men ble usikker når jeg så antydning til strek rundt 30 minutter og ikke vil spre dette videre:)

Æsj ja, så enig!

også fått to strekker lenge etterpå men regnet det som ugyldig står tydelig du skal lese av mellom15-30 min

også fått to strekker lenge etterpå men regnet det som ugyldig står tydelig du skal lese av mellom15-30 min
Streken kom ved 30 minutter så den var "innenfor". Alle de andre vi har tatt har ikke fått disse strekene så første gang for meg, ble derfor usikker:) men leste det kan skje

Streken kom ved 30 minutter så den var "innenfor". Alle de andre vi har tatt har ikke fått disse strekene så første gang for meg, ble derfor usikker:) men leste det kan skje

Hmm ville testet på ny, jeg har bare sjekket etter 15 min også lagt den bort og oppdaget to streker men aner ikke når strek to kom.

Hmm ville testet på ny, jeg har bare sjekket etter 15 min også lagt den bort og oppdaget to streker men aner ikke når strek to kom.
Det står at testen skal sjekkes mellom 15 og 30 minutter. Alle alle andre tester (har tatt 7!) har vært blenda negative så vi er ikke smittet og det var noe rart med den testen. Vi fortsetter å teste slik vi har fått beskjed om:)

Back
Topp