Næringsrik kvalmemat

Anni94

Elsker forumet
Vårspirene 2021
Noen forslag til mat for å holde kvalmen i sjakk som ikek bare inneholder tomme kalorier? Evt som er næringsfattig men som ikke inneholder sååå mange kalorier?

Mine forslag:
Riskaker (næringsfattig og energifattig)
Ristede kikerter
Nøtter (svært energitett men næringsrikt)
Rugsprø med smøreost
Lompechips
Edamamebønner

Smoothie? I små slurker. Det funker bra her om morgenen. Friskt og næringsrikt. Brekker meg av alt annet. Og brekker meg av vann så må få i meg væske på annet vis.

Smoothie? I små slurker. Det funker bra her om morgenen. Friskt og næringsrikt. Brekker meg av alt annet. Og brekker meg av vann så må få i meg væske på annet vis.
Det var noe jeg brukte en del av i første svangerskap faktisk! Men på grunn av syra i frukt/bærene var den så sur å spy opp, svidde veldig :bored: og her er oppkast kommet føøør kvalmen denne gangen så må faktisk tenke på hvordan det kommer i retur.. Haha

Det var noe jeg brukte en del av i første svangerskap faktisk! Men på grunn av syra i frukt/bærene var den så sur å spy opp, svidde veldig :bored: og her er oppkast kommet føøør kvalmen denne gangen så må faktisk tenke på hvordan det kommer i retur.. Haha
Det går jo an å lage en som ikke er så syrlig da. Bruke f.eks yoghurt, vaniljemelk, mandelmelk, havremelk, kokkosmelk eller bare vanlig melk for å nøytraliserer det sure. Jeg lager en med mango, banan og vaniljemelk eller go green sin konkosmelk som jeg synes er kjempegod og er lettspyelig :hilarious:

Back
Topp