Næringsinnhold i smoothie

Status
Stengt for ytterligere svar.

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Hei!
Jeg har utfordringer med å få i meg nok mat nå på slutten av graviditeten grunnet dårlig med plass i magen. Jeg fyller på med grønnsaker og kjøtt, men karbohydrater tar ofte for mye plass (brød, poteter, ris og pasta). Men jeg tenker, jeg kan få det inn andre plasser i kostholdet. Som feks i smoothie. Men så innså jeg i går, jeg aner ikke hva som kan oppgradere næringsinnholdet i smoothien! Har du gode forslag? [emoji3] gulrot? Müsli?
 
Hei!
Jeg har utfordringer med å få i meg nok mat nå på slutten av graviditeten grunnet dårlig med plass i magen. Jeg fyller på med grønnsaker og kjøtt, men karbohydrater tar ofte for mye plass (brød, poteter, ris og pasta). Men jeg tenker, jeg kan få det inn andre plasser i kostholdet. Som feks i smoothie. Men så innså jeg i går, jeg aner ikke hva som kan oppgradere næringsinnholdet i smoothien! Har du gode forslag? [emoji3] gulrot? Müsli?

Hei
Ja, det blir trangt om plassen etterhvert.... og da er det ekstra viktig at det man får i seg er fornuftig, akkurat slik du tenker på. Ja smoothie er et godt alternativ for å få i seg litt mer karbohydrater og for å få i seg litt av alle næringsstoffene kroppen trneger. Jeg vil anbefale deg en smoothie av frosne bær eller frossen frukt sammen med litt yoghurt med lite sukker. Da får du karbohydrater og masse vitaminer, mineraler og kostfiber fra frukten og kalsium, jod og fosfor fra yoghurten (dette er det lite av i kjøtt og grønnsaker).

Pass på at du spiser ofte, siden det ikke er plass til så mye hver gang;)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp