Når?

babygullet

Glad i forumet
Septembermødre <3
❤ Juliskattene 2018 ❤
Januarlykke 2020
Når ringer dere legen for å bestille kontroll?
å når har dere tenkt å fortelle sjefen om graviditeten? :)

Har vært hos legen, men har ikke bestilt time til første skikkelige svangerskapskontroll i uke 12 enda:) tipper jeg bestiller det etter TUL i slutten av november. På jobben forteller jeg ingen ting før etter jul tror jeg (så sant jeg klarer og skjule det da) [emoji4]

Ventet til uke 12 med å få time hos legen. Og forteller det nok i uke 11 på jobb da vi skal på julebord..

Jeg aner ikke. Leste at man bør bestille så fort som mulig i Trondheim dersom man ønsker å bli fulgt opp av jordmor.
Tror jeg ringer på mandag.

Usikker på når jeg skal fortelle sjefen, tar det på feelingen tror jeg.

Takk for svar :) tror jeg venter til uke 12 med å ringe legen selv :) har ett veldig godt forholdt til sjefen så forteller henne sikkert det om noen uker :)

Bestilt legetime i midten av desember når jeg er 10 uker på vei :) Jeg har allerede fortalt det til sjefen, måtte det når jeg var 4+2 for vi har cellegift på avdelingen, så må få tilrettelagt arb :)

Jeg har legetime i uke 10 allerede da jeg vil be om litt råd om div :) jeg har og vært på helsestasjonen og snakket med de der og da skulle jeg bestile time hos JM etter første legekontroll og så må jeg til legen igjen i uke 12 for blodprøvene da :) .

Jeg bytta lege da jeg fant ut at jeg var gravid. Har vært misfornøyd lenge og jeg orker ikke å ha en lege jeg ikke liker under svangerskapet. Derfor ringer jeg 1.desember da jeg har bytta legen.

Til sjefen,vurderer jeg å si det i uke 6 eller 7, pga litt tilrettelegging og for at det kanskje er bedre Før eventuelt kvalmen melder seg for fullt, men veldig usikker!

Jeg ringer lege neste uke for å få en time.
Jobb og andre vet jeg ikke. Vil egentlig vente så lenge som mulig med å fortelle «hele verden» inkl. jobben, men de må jo få tid til å finne vikar etc.

Uke 12 er vel første uka i januar for meg, så får vel bestille tid til legen litt i god tid til det. Får se om jeg forteller det til sjefen siste dagene før ferien, men resten venter jeg med til etter jul. Tenkte fortelle storebroren og familien vår nyheten på julaften :-)

Jeg har en legetime 23.11 for noe annet, forteller legen det da og setter opp time deretter ☺️
Tror nok jeg forteller det på jobb ganske snart, så fort jeg føler jeg trenger det for min egen del... (jeg jobber med leger)

Jeg har fortalt sjefen det siden jeg må på endel kontroller på sykehuset (jobber på nabo avd. så lett å bli bustet.. noe vi også ble av ene kollegaen min :P), og hun vet at vi prøvde og har mistet tidligere.
Legetime bestiller jeg etter tul :)

Aner virkelig ikke.. Sjefen kommer til å drepe meg tror jeg.. er nettopp tilbake etter sv perm.. I fjor hadde jeg også akkurat kommet tilbake til jobb etter endt perm og var gravid.. For et surr..

Legen bestiller jeg første time til i beg av Januar tenker jeg. Jeg skal på tidlig ul, men pga behov for barnevakt for å gjøre det drøyer jeg det lengst mulig for å ikke bli avslørt av familien..

Har fortalt sjefen [emoji4] jeg skulle til Haugesund for ultralyder, egguttak og innsett osv og litt merkelig når tidene som var satt av ikke blir noe av [emoji23] legen går jeg til i uke 12 [emoji4] blir ekstra fulgt opp av spesialist annen hver uke da [emoji4]

Back
Topp