Når visste du?

Hvor langt var du på vei da du fikk/tok positiv test?

• Før forventet mens (innen ca 15 dager dpo)

Votes: 36 58,1%
  • Rundt den dagen jeg forventet mensen

Votes: 14 22,6%
  • Innen en uke etter forventet mens

Votes: 7 11,3%
  • Innen to uker etter forventet mens

Votes: 3 4,8%
  • Mer enn to uker etter forventet mens

Votes: 2 3,2%

• Antall som har svart
    62

Månelilje

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Septemberskattene 2023
Det er jo blitt en stund siden testdagen for mange av oss, men det kan være interessant å se når folk fant ut at de var gravide :)

Dpo= days past ovulation (altså dager etter eggløsning. Som igjen er ca 14 dager er forrige menstruasjon).

Vet ikke akkuratt når jeg hadde eggløsning, men tok test dagen etter mensen skulle ha kommet. Tenkte ikke på at jeg kunne være gravid før den dagen kom, på kvelden og når mensen ennå ikke hadde kommet, sa jeg til samboer at jeg tar en test i morgen for sikkerhetsskyld og den var veldig positiv! :happy:

11 dpo. Jeg hadde en anelse om at jeg var gravid allerede 7/8 dpo, pga veldig mange symptomer. Sto i mot testetrangen, og testet først 11 dpo

Last edited:
Svaak positiv 10 DPO, tydelig positiv 11 DPO. Hadde kastet opp til merkelige tider et par dager og håpet på annen årsak enn begynnende omgangssyke:hilarious: Så kvalmen kom tidlig, og den har vedvart:wacky:

Litt vanskelig å beregne siden jeg fortsatt ikke hadde fått tilbake mensen. Men hadde følt meg kvalm en ukes tid og tok en test på en fredag, den var negativ. Fikk eggløsningstester og graviditetstester jeg hadde bestilt på nett mandagen etter og tok da en av hver hvor begge testene slo ut positivt :happy3

Svaaaak strek 11 og 12dpo, positiv digital 13 dpo :) Streken brukte så lang tid å bli tydelig, så det gir mening at ul sa jeg er 5 dager kortere på vei enn syklusen sier

Bestemte meg for å teste for eggløsning, da kroppen var litt rar, og hadde hatt en lang og merkelig syklus måneden før. Var en drøy uke etter forventet mens. Eggløsningstesten ble umiddelbart kjempepositiv, da ofret jeg en graviditetstest, og jaggu var den også knall positiv, gravid 3+. Har alltid blitt gravid i første PP (dette er nr.4), men dette var den tredje, så jeg var allerede sikker på at jeg var blitt for gammel :happy8 Håper bare det holder helt inn:Heartred

Godt spørsmål. Jeg rakk ikke å få mensen etter sist svangerskap, så jeg aaner ikke. Skulle bare utelukke graviditet og satt plutselig med en knallpositiv test i hånda :oops:Antar at jeg var rundt 4-5 uker påvei da :happy:

Godt spørsmål. Jeg rakk ikke å få mensen etter sist svangerskap, så jeg aaner ikke. Skulle bare utelukke graviditet og satt plutselig med en knallpositiv test i hånda :oops:Antar at jeg var rundt 4-5 uker påvei da :happy:

Oisann! Ser du fikk i oktober? Så det blir under 1 år i mellom? :wideyed:

Oisann! Ser du fikk i oktober? Så det blir under 1 år i mellom? :wideyed:
Det blir 11 måneder mellom, så det her blir jo spennende :oops: :hilarious: Jeg har ikke eggløsning pga pcos, har måttet ta tabletter for å få det.. dvs frem til etter graviditeten da, tydeligvis løsnet av seg selv.. Vi ble veldig overrasket ja, og er ikke forberedt, men er veldig takknemlig likevel da:Heartbigred

Det blir 11 måneder mellom, så det her blir jo spennende :oops: :hilarious: Jeg har ikke eggløsning pga pcos, har måttet ta tabletter for å få det.. dvs frem til etter graviditeten da, tydeligvis løsnet av seg selv.. Vi ble veldig overrasket ja, og er ikke forberedt, men er veldig takknemlig likevel da:Heartbigred

Litt av et sjokk :Heartred Men så kjekt også!:happy:

10DPO begynte eg å spotte pittelitt og tok en test og jammen var den positiv. Svaaaaak strek som få andre klarte å se men den var der. Hadde veldig lav hcg i starten så trodde det ble kjemisk/exu en god stund. Men den dobla seg fint og på testdag (IVF) var streken tydelig :)

Back
Topp