Når "villdyret" våkner med lakenskrekk...

KirstenJ

Flørter med forumet
Det er så merkelig. Ida er stup trett om kvelden, og roer seg raskt etter litt mat. Men så er det som om hun skjønner at det er leggetid, og hun begynner å gråte helt rabiat. Og jeg må bysse og synge og stryke osv for å få roet henne, bruker gjerne en time på dette. Vi har faste rutiner med bading før pupp. Hva kan dette være? Angst for å bli alene? Har vart ca en mnd... Skjønner ingen ting jeg... Noen gode tips der ute?
 
Det samme "problemet" har vi med lillejenten vår. Om kvelden blir hun så urolig, kaver og styrer (men roer seg etter mat). Hun er kjempe trøtt, gnikker seg i øynene og gjesper, men når jeg legger henne for å sove så hyler hun. Prøver da å bysse i søvn, selvom jeg helst vil unngå det, men da ligger hun bare å ser på meg og smiler (blir jo litt varm i hjertet da). Så legger jeg hun igjen og hun hyler igjen. Hun har vært så "flink" å legge seg i over en uke nå. Har sovnet mellom 8 og halv 11 på kvelden. Men de to siste dagene har hun ikke sovnet før kl 12, dette er jo altfor sent. I går holdt jeg på i 4 timer - da var jeg stuptrøtt etterpå. Jeg har jo ikke noen spesielt gode tips siden jeg selv sliter litt med det samme. Men det virker jo som om babyene har behov for nærhet og kos. Jeg skal på 3mnd kontroll om noen dager så da skal jeg forhøre meg hos HS. Håper på noen gode råd der. Men jeg er også spendt på om noen har noen gode tips her inne :) Oi.. ble litt langt dette her ;)
 
Var til helsesøster i dag, og hun kunne ikke si noe om årsaken. Men det virker som Ida ikke blir mett nok av melken min, så vi skal gi grøt to ganger om dagen. Hun er 4 mnd, så litt eldre enn din;) men nettene har blitt verre her, og sover lite på dagen også. Så håper at grøten skal gjøre underverker;) har gitt grøtvelling i en periode, og det hjalp litt, men er ikke nok nå. Blandet pulver i litt morsmelk og ga med sprøyte, har du prøvd det?
 
bianca har laken skrekk om kvelden så vi legger oss med hun i sengen vår så pleier hun å sovne og når vi legger oss så flytter vi hun i egen seng:) 
 


KirstenJ skrev:
Var til helsesøster i dag, og hun kunne ikke si noe om årsaken. Men det virker som Ida ikke blir mett nok av melken min, så vi skal gi grøt to ganger om dagen. Hun er 4 mnd, så litt eldre enn din;) men nettene har blitt verre her, og sover lite på dagen også. Så håper at grøten skal gjøre underverker;) har gitt grøtvelling i en periode, og det hjalp litt, men er ikke nok nå. Blandet pulver i litt morsmelk og ga med sprøyte, har du prøvd det?

Nei, det har jeg ikke prøvd. Jeg hadde håpet at jeg skulle slippe å gi henne noe ekstra en liten stund til. Jeg tror egentlig at hun får nok, men at hun av og til er så trøtt at hun sovner før hun får spist seg ferdig. Jeg får høre med HS om noen dager. Men det er vel vanlig å begynne med grøt eller noe slikt om ikke lenge!!?
 
kan det være at de trenger litt ekstra nærhet på kvelden?
 
Prøv å legg de på siden...når min er overteøtt og ikke ciø sove så legger vi han på siden,med noe bak ryggen slik at han blir liggende alikt...når han aovner og har sovet litt så legger vi han på ryggen igjen.
 
Back
Topp