Når vil testen gi korrekt svar?

nemo

Andre møte med forumet
Hei.

Jeg poster nå mitt første inlegg her på forumet, og det ser ut som en bra gjeng dette. Jeg er helt i starten av å prøve å bli gravid, så jeg har jo en masse spørsmål.

For det første så skjønner jeg ingenting av alle disse forkortelsene dere brukker (eks. 4pp, IKM osv) Kan noen forklare dette litt?

Så lurer jeg på, hvor fort vil det synes på en graviditetstest at man er gravid, burde man vente til første forventet mens er sen, eller kan man teste seg når som helst?
 
Hei og velkommen hit! PP står for prøveperiode (hvilken PP du er inne i nå), FTD = forventet testdato og IKM er ikke kom mensen dag! Du kan registrere deg under juliprøvere, bare kopier den siste og føy på deg selv. Hvis du bruker test kjøpt på apoteket bør du hvertfall vente til første dag for forventet mens, gjerne et par dager over tiden. Kjøper du RFSU testen kan du teste en uke før forventet mens, da med 90% sikkerhet. Har du andre spørsmål eller noe av dette var uklart så bare legg det inn her. Det er alltids noen som svarer deg! [:D]
 
Ca 8-16 dager etter eggløsning, kan hcg vises på din graviditetstest:=)

Lykke til:)
 
hi, hi... jeg er også forholdsvis ny her. Velkommen til deg forresten! Men jeg lurte også litt på disse forkortelsene, og det er fort gjort å lage sine egne forklaringer. Jeg trodde f.eks at IKM stod for innkommende mens... det kunne jo vært riktig da... ha, ha..

Jeg er forresten i 3 pp... Lykke til med prøving deres!
 
Jeg må bare spørre og grave jeg (eneste måten man lærer noe [:D] )

FTD står for Forventet test dato, men hva tester man da? Er det da man begynner med EL test????
 
Nei, da tester man seg for graviditeten. Med en graviditetstest. De fleste gjør dette når de venter mensen, eller noen dager etterpå...

Ser ut til at trenden her inne er å teste seg rundt mens dato (IKM) og når testen er negativ (ikke gravid) så tester de igjen etter en uke. Ikke alltid testene er til å stole på, og man lever ju i håpet... [;)]

Jeg vil forresten anbefale deg å bruke Clear Blue test når du skal kjøpe graviditetstest. Jeg brukte QR test først, og den viste gjerne to streker, en sterk og en svak, selv om jeg IKKE var gravid. Mange som ikke liker den...

Testene er helst slik at de kan vise negativt om du ER gravid, men ikke positiv om du IKKe er gravid...

Lykke til! Og spør i vei du, det gjør jeg også... [:)]
 
Back
Topp