Når venner forsvinner

nitalita

Gift med forumet
Det er nå 4 mndr siden Linea kom til verden,og jeg nyter og gleder meg over alt ved henne.

Men så har jeg også fått erfare at det jeg trodde var venner bare har blitt gradevis borte. Dette gjelder da di venner jeg har fra min hjemplass,flyttet for et år siden.
Er så leit når sånt skjer. For meningen med livet er jo å vidreføre,en ganske naturlig del i så måte..så hvorfor forsvinner di bare?

Noen som har erfart dette selv etter at deres nurk kom?

Nei, men har erfart det etter jeg ble gravid. Folk inviterer oss nesten ikke bort lenger, og mine venninner er mye ute på byn og farter. De kan jo komme på besøk til meg og. Eller ta en telefon, og spørre om vi skal møtes. Ikke bare jeg som skal behøve å ringe. Så nå sitter jeg bare her... hører ikke så mye fra noen. Så ja jeg vet hvordan du har det! Det smitter jo ikke å være gravid, eller ha barn...så jeg skjønner ikke hva de er redde for...[8D]

En ting til og er det at det er så dumt når det beste i livet ditt skjer som å få vite at barnet er underveis eller født..at det er da man merker hva som er ekte venner! Er liksom litt ekstra sårbar i denne tiden og da.

Men sånn det var til meg var at mens jeg gikk gravid var alle så "opp i det",også et par uker etter fødeslen når alle hadde sett Linea og sånn så begynte folk gradevis å bli borte....

Er jo helt villt for jeg føler jo mye bedre kontakt inne her enn hva med det som skulle være mine aller beste venner.

Har faktisk klart å holde på de vennene jeg har. Prøver å snakke minst mulig baby-prat, selv om det renner ut av meg enkelte ganger.

Har masse gode venner rundt meg, men tror det har med at jeg har passet på å gå på fester, tatt en tur på byen. Kanskje ikke blitt så lenge, men ikke blitt bare hu-som-er-gravid. Bedt de med på kino. Laget felles middager osv.

Man må jobbe for vennene sine!

ORIGINAL: Alika

Har faktisk klart å holde på de vennene jeg har. Prøver å snakke minst mulig baby-prat, selv om det renner ut av meg enkelte ganger.

Har masse gode venner rundt meg, men tror det har med at jeg har passet på å gå på fester, tatt en tur på byen. Kanskje ikke blitt så lenge, men ikke blitt bare hu-som-er-gravid. Bedt de med på kino. Laget felles middager osv.

Dette er jeg faktisk helt enig i. Det er en toveis sak og enkelte ganger kan en føle at en gjør alt arbeidet, mens en annen periode er det omvendt. Tror venniner av og til kvir seg litt med å spørre om en vil være med på alt pga. graviditet osv. Jeg har verdens beste venner hvor vi har en veldig åpen dialog om når en føler seg forbigått o.l.

Jeg har også vært på kino, og snakker ikke så mye baby prat. Har vært på fester, og invitert de på middag. Men når det ikke hjelper, så er det ikke så mye man får gjort.

ORIGINAL: fisken

ORIGINAL: Alika

Dette er jeg faktisk helt enig i. Det er en toveis sak og enkelte ganger kan en føle at en gjør alt arbeidet, mens en annen periode er det omvendt. Tror venniner av og til kvir seg litt med å spørre om en vil være med på alt pga. graviditet osv. Jeg har verdens beste venner hvor vi har en veldig åpen dialog om når en føler seg forbigått o.l.

Føler at jeg er ganske enign i noe av det du sier jannicke T... følte meg til tider veldig ensom da jeg gikk gravid. Vennene mine var ute på byen og hadde det morro.. hvorfor kunne de ikke invitere meg med selv om jeg hadde mage? Hadde jo behov for å komme meg ut jeg også.. Går vell ann å ha det morro uten å drikke jo....

Ja det er sant. Siste festen jeg var på hadde jeg med clausthaler og julebrus jeg, og koste meg like mye allikevel.

Jo men altså,jeg har kun snakket baby prat hvis venner har spurt,da har jeg svart. Og det er som regel jeg som må ringe eller melde først,og det er ikke hver gang jeg får svar heller.

Merket det når jeg fikk første mann. Men de som forsvant var først og fremst di som ikke hadde barn selv.
De som hadde barn fikk jeg et bedre forhold til igjen.

Eva

Men oki..en annen ting og da som er problematisk her i gården er at Linea nekter flaske! Kim og jeg lot svigers ha hu litt sist uke så vi kunne gå oss en tur,den turen ble på 45 min..da måtte jeg komme med "puppeambulanse"[:)] Hva gjør man dada når ikke en gang det går?????

joa, noen venner har det blitt mindre kontakt med, men slik tror jeg det blir før eller senere, uansett om man er gravid eller ei. Men er det så farlig? Bare man har en man kan ringe, når som helst på døgnet, så holder det for meg.

Det sies at de vennene man knytter sterke bånd til i 20-25 årene, er de som mest sannsynlig vil være der vidre.[;)]

jeg har ikke mista noen venner og det er jeg veldig glad for. [:)]
men naboen min tok plutselig kontakt med meg når hun fikk vite at jeg var gravid, hun er så utrolig baby syk, og hun sender meld til meg nesten hver dag bare for at hun skal se thea-marie, og jeg føler at hun bare vil ha kontakt med meg begrunna at jeg har thea-marie [:@] ååå det irriterer meg så utrolig mye, men jeg tørr liksom ikke å si noen ting til hun [&:] bare hinter litt, vill ikke være den slemme liksom [&:]

hei...

jeg mistet mange venner nå min datter kom til verden...
fant fort ut da hvem som var de virkelige vennene mine...
så det blir spennende om det forsvinner flere nå som 2. mann kommer...
det er aldri morsomt å miste noen venner...

klem[:)]

Jeg skal ærlig talt innrømme at jeg har vært lite aktiv med venninnene mine, og jeg har ikke fått barn. Det er de som har fått.
Har veldig vondt av meg for det.. [&o]

I vår jobbet jeg masse for å få tatt svennebrevet, og nå i høst fikk jeg jobb som ektrahjelp. Har fått en del jobb der, og det er som regel lange, tunge ettermiddagsskift. Veldig usosial jobb, men jeg er lei nå. Har lyst på et sosialt liv også. Så nå skal jeg sette ned foten! Dra fram storstemmen å si jeg ikke vil være løpejenta demmes! Nå vil jeg også ha normale skift![;)]

Lider av høsttrøtthet også, men jeg skal ta meg i nakkeskinnet å DRA meg opp av senga på morgenen. I dag var jeg å drakk "mårrakaffe" hos en venninne med baby, og det var såå koselig! Håper på å kunne gjøre det flere ganger. Deilig å få dagen med seg, og få være litt sosial! [:)]

Har overhode ikke noe imot at venninnene mine prater baby. Det er så koselig atte! Spesielt når man har lyst på et lite frø i magen selv. Kan ikke få nok info![;)]
Hvorfor tror dere jeg er medlem her??[;)]

har oxo en venninne som jeg ikke hører noe fra,hun elsker å gå ut. og ringte meg ned før jeg ble gravid no. men etter jeg ble gravid hører jeg lite,hun hadde bursdag no i nov og da hadde hun nok fest,men jeg var ikke invitert. vi kan jo gå på fest uten og drikke[:@][:@]blir så sint jeg. jeg fikk gave av henne til min bursdag,men jeg hadde henne og typen på besøk her og laget biff og vi koste oss. jeg har ikke kjøpt noe til henne,mener hun kan invitere meg og min mann og lage i stand noe. er dere ikke enig????

Har ingen erfaring med venner som forsvinner etter fødselen, men mine forsvant fort da jeg ble gravid..

Ja og det er skikkelig dårlig gjort. Da jeg først ble gravid sa de at de skulle hjelpe meg med alt og stille opp hele veien. Jeg hørte nesten ikke noenting fra de og hun ene venninen min ringte meg ikke før 2 uker etter fødselen. Hun har bare vært på besøk en gang siden Adrian ble født. Men har jo familien min som stiller opp og er der[:)] Man ser fort hvem som er de ekte vennene!

Jeg flyttet for et år siden fra hjemstedet mitt så jeg har ikke mange venner her. Har ikke noe særlig kontakt med mine venner så jeg trasker her sammen med samboeren min og foreldrene mine samt søstra mi. Vi bor jo på gård da så vi har jo hele tiden noe å gjøre..
Men jeg må si jeg savner noen å prate med og å dele ting med utenom det jeg har rundt meg til vanlig.
Men jeg klager ikke jeg trives..

Back
Topp