Når vasker og pynter dere til jul?

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Jeg har pleid å ta det den første adventshelgen. :) Med termin 2.desember lurer jeg på hvor mye julevasking jeg orker i år :p

Vi rundvasker hele huset fra gulv til tak utover høsten. Pynter så til advent den helga det er 1. søndag i advent. Pynting til jul skjer ikke før lille julaften. Da blir adventspynten pakket bort og vi vasker skikkelig før julepynten kommer fram :-)

Vasking gjør jeg en eller annen gang før jul. Men pyntingen fra advent til jul skjer på lille julaften etter at vesla har lagt seg.
Det er en tradisjon jeg er oppvokst med. Å en tradisjon jeg kommer til å føre videre til mine barn :)

Begynner med litt småting til advent, men drøyer litt ut i desember før nissene og dukene kommer :)

Storvasken i slutten av november, pynter etter dette. Juletreet pynter vi lille julaften. :)

I desember

Jeg tar litt og litt av vasken før den første adventshelgen nærmer seg :) Julepynten kommer opp 1.desember :)

Kommer til å ta vasken tidlig i desember i år, siden vi skal gifte oss 13. desember og får besøk fra 8. desember. Pynting gjør vi ikke før lillejulaften, med unntak av stjerne og staker og slikt.

Pleier ikke gjøre noe særlig mer utavd vaskingen enn jeg pleier til vanlig:p blir vel pynting 1.søndag i advent tenker jeg:)

Skal ha en uke ferie i november til husvask, så pynter jeg til advent til 1. søndag i advent. Pynter til jul lillejulaften med nisser og rødt og juletre :) Håper ukene flyr nå :D

Siste helgen i november her :)

Vi gjør begge deler 1 adventshelga:)

Vasker på våren,ikke til jul..

Pynter til jul (tar vekk adventlys og duker) på lille julaften.. Evt helgen før..

Back
Topp