Når var min første syklusdag?

Rock

Flørter med forumet
I 2018 satt jeg P-stav og jeg tok den først ut 30. April i år. Jeg hadde ekstremt uregelmessig mens alle kanter og veier, så jeg merket at virkningen av P-staven begynte å avta etter ca 3,5 år og jeg fikk normal og regelmessig mens igjen. Jeg begynte da på p-piller og har vært noen mnd på p-piller og noen mnd av. Syklus kan variere mellom 28 og 33 dager, men det virker som om det er oftest rundt 32 dager.

30. April tok jeg som sagt ut p-staven og dagen etter begynte jeg å få lette blødninger. I dette momentet bestemte jeg og samboer oss fra at vi er klare for å begynne prøvingen.

Jeg skipper som regel mensen ved å hoppe over den pillefrie uken så noen dager etter jeg sluttet på p-piller kom mensen SKIKKELIG. Dette startet 9. Mai og 11. mai var mensen borte, men da hadde jeg hatt småblødninger sammenhengende fra 1. mai.

I mitt hode tenkte jeg at jeg hadde første dag i syklusen 9. mai da jeg fikk skikkelig mensen slik jeg ville forventet etter jeg stopper å ta p-piller…

Nå tror jeg at første dag i syklusen kan ha vært 1. mai i stedet.. Når jeg skriver det høres det åpenbart ut, men det var ikke det for meg da

Mulig jeg skriver veldig forvirrende, men er det noen som har vært borti noe som dette før? Kan første syklusdag ha vært dagen etter jeg tok ut p-staven?

Jeg tok eggløsningstest i går og i dag. Begge var lave, men den i dag var svakere enn den i går.
 
Etter avsluttet prevensjon får man som du skriver i mange tilfeller en lett blødning, så ville regnet fra dagen det tok seg skikkelig opp :)
 
Etter avsluttet prevensjon får man som du skriver i mange tilfeller en lett blødning, så ville regnet fra dagen det tok seg skikkelig opp :)
Takk for svar! Selv om jeg pleier å ha mensen i 5 dager -typ hver eneste mens?
 
Back
Topp