Når var første gang du drakk alkohol etter du ble mamma?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Har du tatt deg ett glass etter den lille kom til verden?
Hvordan gikk det?

Eller kanskje du ikke har drukket alkohol ennå?

Drakk en liten en ca en uke etter, fordi jeg ville smake på noe mamma hadde laget. I ettertid har jeg et par ganger drukket en cider, ikke noe problem.

Drakk øl en uke eller to etter fødsel. Fordi jeg fortjente det :P en hel lang sommer uten en iskald øl.. var på julebord 2 mnd etter fødsel.

Ikke drukket noe annet enn en sup fra mannens glass. Men nå begynner kveldsrutinene å komme såpass på plass og jeg vet minien sover en stund, så da skal det jaggu meg snart bli et glass vin eller to til middagen [emoji16]

Drakk vel første glass vin da tutta var 9-10 uker gammel [emoji5] Da hadde vi allerede litt rutine rundt leggingen, og pappa'n lot være å drikke i tilfelle hun våknet. Etter det har det blitt et glass i helgene av og til, og var på skikkelig fest da hun var ca 4,5mnd [emoji5] (pappa'n gav flaske og hadde henne alene over natten).
Så det har egentlig gått veldig fint syns vi[emoji1360] Mest nøye med at hun ikke skal "håndteres" i påvirket tilstand, så er forsiktige/ en av oss drikker ikke.

Har ikke drukket noe enda. Er ikke så begeistret for alkohol, er som regel kun hvis jeg er ute på noe. Og det har jeg ikke vært. Jeg ammer også, og synes det er så styr å drive med pumping osv. Så tror det fortsatt blir en stund til jeg drikker alkohol[emoji4]

April 2016 ble gravid rett etterpå og ikke drukket siden. Så lite alkohol her. Savner ikke

Jeg tok et glass med vin for første gang når hun var ca 4 mnd, det gikk veldig fint :) prøvde meg på en øl tidligere men hun våknet etter første slurk så da ga jeg meg :) hun tar ikke flaske ennå..

I helgen skal jeg i bursdag til en venninne, blir borte i max 4 timer:) enten mamma eller bf skal være hjemme med lille etter jeg har lagt henne.. blir spennende å se om hun våkner imens jeg er borte :)

Jeg savner veldig mye det sosiale med å drikke alkohol, trives ikke på fest som edru, da lar jeg heller være :)

Har tatt ett glass med bobler på utdrikningslag i helgen, 4,5 mnd etter fødsel, men følte ikke for å drikke mer da jeg ville amme lillemann når jeg kom hjem [emoji4] Men det hadde ikke vært noe problem om jeg tok mer for lille tar flaske og er en skikkelig pappagutt [emoji28]

Ble en kaldt øl ikke så veldig lenge etter fødsel, kansje en uke eller to. Men jeg pumpet og ga han flaske i maange timer etter bare for å være sikker:rolleyes:

Har tatt en øl eller et glass vin noen få ganger siden han ble født. Første gang rett før han ble seks uker.

Back
Topp