Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg har bare vært en gang hos fastlegen foreløpig, og neste time hos han er ikke før etter ordinær ultralyd. Har lyst til å gå litt til jordmor også, når var dere der / skal dere dit første gang?
Jeg fikk også beskjed av legen etter første time at jeg ikke trengte å komme dit før etter uke 24. Syns det var litt rart da så jeg ringte jm og fikk time der. Fikk høre på hjerteslag og sjekket urin osv. Nå skal jeg på Ul til uka så skal jeg til legen ca en måned etter UL. Syns egentlig det er litt sløvt for jeg fikk oppfølging hver mnd under mitt første svangerskap...
Jeg hører ikke til her inne, men slenger inn et svar for det jeg ;-)
Jeg var hos legen første gang i uke 14 (han hadde ikke tid tidligere), og så var det UL i uke 18. Etter det var neste kontroll i uke 22, da hos jordmor :)
Det er det som er normalen, og oversikten over kontroller som jeg har fått overalt er dette:
1. kontroll i uke 8-12
2. kontroll i uke 17 - 19 (ordinær UL)
3. kontroll uke 24
4. kontroll uke 28
5. kontroll uke 32
6.kontroll uke 36
7.kontroll uke 38
8. kontroll uke 40
Går annenhver gang til lege og jordmor og synes det fungerer fint. Var hos legen første gang for første kontroll i uke 12. Så jordmor uke 16. Neste kontroll er hos legen om to og ei halv uke, men ul før det :)
Såvidt jeg har fortsått det så bestemmer man det selv. Jeg var hos jordmor igår for første gang (termin i november).Har ellers bare benyttet meg av lege.
Jeg var hos lege i uke 12, skal på ul i dag (uke 18+5) og så må jeg bestille meg jordmortime til ca uke 24. Får høre i dag om jeg skal til jordmor på sykehuset eller ikke, så er derfor jeg ikke har bestillt.