Når var dere på trivselskontroll?

Lillespire2205

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Oktobergull 2022
Hei, jeg er 40+6 i dag og begynner jo å kjenne at jeg er litt lei.. Ingen tegn til at fødsel kommer til å skje av seg selv her, så nå er jeg forberedt på trivselskontroll. Jeg vet de venter til siste liten før de innkaller, men det jeg lurer på er:
Hvilken uke+dag var du på kontroll?
Forlot du kontrollen med eller uten baby(altså om du ble satt i gang den dagen)?

Jeg hadde siste jordmortime 40+0, og da ringte hun til sykehuset og ordnet kontroll mens jeg var der :) Jeg er 40+6 i dag, og fikk time fredag (41+2). Skulle egentlig få på førstkommende mandag, men det viste seg å være en helligdag.
Rakk ikke kontroll sist.

Jeg ringte selv ahus og ba om time til trivselskontroll på termin grunnet tidligere stort barn. (Jeg dro nok på litt da jeg uttrykte bekymring for å føde et stort barn igjen..)
Fikk time 40+5.
Da var det modent og Jm kunne strippe/tøye, noe som førte til at prinsessa kom samme dag :)

Jeg kommer til å spørre om å få trivselskontroll 4 dager etter termin, fordi det er de nye retningslinjene og anbefalingene, de har bare ikke trådd i kraft enda, men egentlig er det vel 7 dager etter termin? 6-7 dager eller noe?

Jeg kommer til å spørre om å få trivselskontroll 4 dager etter termin, fordi det er de nye retningslinjene og anbefalingene, de har bare ikke trådd i kraft enda, men egentlig er det vel 7 dager etter termin? 6-7 dager eller noe?
7-9, står det på arket jeg fikk :)

7-9, står det på arket jeg fikk :)
Oi, enda lengre ja. Huff håper jeg får time fire dager over :) Se på instagrammen til fodebagen. Høydepunktet som heter overtid.
Der står det at de nye reglene er fire dager over termin.

Jeg var idag, 7 dager overtiden. Fant ut at jeg hadde lite fostervann så skal settes igang i kveld eller i morgen tidlig.

Du må selv bestille time til trivselskontroll på ditt sykehus.

Jeg skulle dit på 17. Mai uke 41+3, etter å ha bestilt time 16.
Men fødsel startet, så trengte jo ikke timen.

Last edited:
Hadde siste jm time i dag, med termin i dag
Jm ringte til KK jeg fikk time til trivselkontroll 4 juni, alt for lenge til:shifty:

Trivselskontroll 41+2 som viste lite fostervann og -6% i vekst, ble satt i gang samme kvelden med ballong.

Med førstemann var det trivselskontroll 6 dager etter termin (41+2) fordi 7 dager etter var i helg. Andremann fikk trivselskontroll 7 dager etter (41+3). Begge fikk igangsettingstime 10 dager etter termin (41+6) Tredjemann fikk også trivselskontrolltime 7 dager etter termin, men han ble født 4 dager etter termin og rakk dermed ikke noen kontroll og fikk derfor ikke satt opp tid til igangsetting heller. Med tredje hadde jeg også svangerskapsdiabetes, men siden han ikke var stor på vekstestimering i uke 35, så ble det ikke tidligere trivselskontroll.

Jeg hadde siste jordmortime 40+0, og da ringte hun til sykehuset og ordnet kontroll mens jeg var der :) Jeg er 40+6 i dag, og fikk time fredag (41+2). Skulle egentlig få på førstkommende mandag, men det viste seg å være en helligdag.
Rakk ikke kontroll sist.
Da er vi like langt på vei! jeg har ikke fått noen time enda, men henvisning er sendt å hun sa fi ofte ringer i siste liten, så håper jeg også kan få fredag!

Jeg ringte selv ahus og ba om time til trivselskontroll på termin grunnet tidligere stort barn. (Jeg dro nok på litt da jeg uttrykte bekymring for å føde et stort barn igjen..)
Fikk time 40+5.
Da var det modent og Jm kunne strippe/tøye, noe som førte til at prinsessa kom samme dag :)
åh så deilig, jeg er 40+6 i dag, håper jo selvsagt at det skal skje av seg selv, men vil ikke vente for lenge på time heller

Back
Topp