Når var dere enige?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
Hvor lenge hadde du og pappaen vært sammen før dere bestemte dere for å få barn?
Var det du eller han som var klar først, og hvordan kom temaet opp hos dere? Brukte dere lang tid fra dere bestemte dere og til spiren satt?

Jeg var nok litt klar for pappaen! Vi hadde vært sammen i tre og halvt år! Ble gravid første mnd vi prøvde, men mistet dessverre! Men ble gravid med en gang igjen, til en på to år! Nå to år etter er jeg gravid igjen med tvillinger (vi har alltid snakket om å ha tre barn, så vi får vel stoppe her). Denne gangen brukte vi vel over sommeren på å bli gravide, men ikke sånn voldsomt aktivt! Den mnd jeg ble gravid var jeg helt sikker på at det ikke hadde gått siden pappaen var bortreist når jeg hadde eggløsning! Men to spirer satt!!

Vi hadde vært samboere i ett år når vi bestemte oss for å prøve. Begge var veldig klar og vi hadde egentlig snakket om hvor mye vi ønsket oss barn siden vi ble sammen. Er veldig glad for at vi begynte å prøve mens vi var såpass unge siden det tok to år før det klaffet. Mista to ganger i løpet av de to årene, men nå håper vi på at denne spiren sitter helt til mai.

Vi hadde vert sammen i ca 3 år før vi bestemte oss for å slutte med prevensjon, så tok det litt over ett år før spiren satt [emoji4] Når vi betsemte oss for å forsøke på nr 2 var det litt flere ting som spilte inn, f eks at vi skulle være kommet så langt med husbyggingen at vi var garantert å ha flytta innen termin. Heldigvis at vi tenkte sånn, for spiren satt på 2 syklus etter pilleslutt denne gang [emoji28][emoji106]

Vært sammen 6 år da jeg ble gravid. Var egentlig enige med første mann samtidig. Sluttet på ppilen desember 2012 og fødte desember 2013. Med denne graviditeten var nok jeg klar først. Tok 2 mnd så var jeg gravid.

Ble ufrivillig gravid når vi var 18 år, hadde da vert sammen i nesten 3 år[emoji4] var ikke meningen men veldig velkommen! Og nå venter vi nr 4. Er nok jeg som har mast først om å få de tre siste, men han har ikke vert så vanskelig å få med[emoji6]

Det å ha et ønske om barn i fremtiden var veldig viktig for meg og jeg tror ikke jeg kunne vært sammen med noen som visste de ikke ønsket seg barn. Vi snakket derfor om å få barn tidlig, men det var aldri aktuelt å prøve med en gang. Vi var nok begge klar for familie, men hadde lyst til å bli godt kjent med hverandre og vite at vi fungerte godt i lag før vi eventuelt prøvde.
Vi hadde vært sammen i tre år da vi giftet oss, og vi ble enige om å slutte med prevensjon etter bryllupet og ta det som det kom. Det gikk på første forsøk, så mye tidligere enn vi hadde forventet, men vi gleder oss utrolig masse :)

Her hadde vi bare vært kjærester et halvt år da vi ble gravide. Vi har kjent hverandre i nesten 15 år da, og begge har hele tiden ville hatt hverandre men ingen turt å ta første steget. Tragikomisk egentlig. :woot: Hehe. Jeg skulle egentlig ikke klare bli gravid uten hjelp pga pcos, så vi fant ut at det var like greit å slutte med pilla i juni, og ble gravid i august :hilarious: så det gikk jo veldig mye fortere enn vi hadde tenkt, men like kjærkomment:Heartred

Vi hadde vært sammen i under 1 år:) Hadde kjent hverandre i flere år, og vært av og på 1 år før vi ble sammen..
Vi var enige om å prøve tidlig, og noe som påvirket oss en del var at foreldrene hans er godt opp i åra, og vi ville de skulle få mange år med barnebarna:) (jeg har ikke noe godt forhold til mine foreldre..)

Tok 1,5 år før spira satt da, så glad vi starta tidlig:p spire nr 2 satt etter 6mnd, men mista den, og mistet enda en gang før denne spira satt.. Nå håper vi denne sitter helt til mål:)

Ble gravid 3 mnd etter vi ble sammen med første. Ble enige, han som tok opp temaet :) sluttet på piller 10. Desember, positiv test 09. Januar.

Nå har vi vert sammen i 3 fine år, og venter nummer 2 ❤️ Sluttet på piller 10 august, positiv test 9 september.

Jeg har en fra før som blir 8 år, han kom mens jeg gikk på pilla :)

Vi hadde vært sammen i nesten 9 år da jeg sa at vi snart får prøve på barn i 2015, og han var litt usikker. Så jeg sa at da kutter jeg pillene og så får syklus stabilisere seg litt. Fødte en gutt juni 2016. Underveis snakka vi om 2 forholdsvis tette, men var ikke noe hast. Klaffet ganske fort etter vi var i gang. :)

Vi var sammen i 1,5 år før jeg ble gravid. Vi ble enige i juni om at «skjer det så skjer det», og sluttet dermed på prevensjon. Så fant vi ut 20.august at det klaffa [emoji4]

Hadde vært sammen litt under ett år da vi begynte prøve på nummer en [emoji4] Ble gravide etter to-tre måneder men mistet, tok heldigvis ikke lang tid før det klaffet igjen, og da fikk vi en datter. Jeg var nok klar en stund før han var det [emoji6] Jeg ga også beskjed ganske tidlig i dating-prosessen at jeg veldig gjerne ville ha barn, og at jeg var blitt så gammel at dersom han ikke så for seg barn sammen med meg på sikt, så måtte han si fra før ting begynte bli seriøst oss imellom. Nå venter vi nummer to, som også var planlagt [emoji4]

Vi hadde vært sammen nesten et år[emoji4] Blei gravid på 1. forsøk[emoji322] Han er 31 år og har ei datter på 8 fra før, og jeg er ferdig med to høgskoleutdanninger, er 27 år og har hus og alt på stell. Også har man jo aldri noen garanti for at forholdet vil holde uansett, så så lenge alt føles riktig og bra, ville jeg ikke drøye [emoji4] Det var litt vanskelig for han å ta den beslutninga, for da eksen blei gravid hadde ho slutta på prevensjon uten å si ifra. Så da "skjedde det jo bare" som han selv sa. Men jeg var veldig bestemt på at det "ikke bare ville skje" med meg, for det syns jeg er utrolig egoistisk gjort. Men nå var han med på planlegginga også, heldigvis[emoji6]

Vi har vært sammen i litt over 4 år. På den tiden har vi rukket en gutt i januar 2016 og etterhvert en lillebror eller søster i mai 2018.
Vi har vært produktive på få år [emoji28]
Jeg var den som ville ha barn først. Han brukte mer tid på det.

Vi har hatt lyst veldig lenge, og begge var helt enige fra starten av. Hadde vært sammen i nesten tre år når vi begynte å diskutere det seriøst. Men ting var ikke helt på plass i livene våre i forhold til jobb og sånn, som vi gjerne ville ha orden på først. Så bestemte vi oss for å gifte oss, omtrent samtidig som det ordnet seg med jobb. Da bestemte vi oss for å vente til etter bryllupet før vi satte i gang.
Så det var først etter fire år sammen at vi begynte å prøve. Vi ble svært raskt gravide, men mistet etter en stund. Så tok det en stund før jeg ble gravid igjen. Og nå, etter litt over fem år i sammen, ser det endelig ut til at det blir barn på oss :)

Vi hadde vært sammen i 6 år da jeg begynte å bli litt utålmodig på å få barn. Etter 6 mnd fikk jeg han med meg på å prøve, og ble gravid på første forsøk. Hun er 3 år nå.

Måtte jobbe litt med å overtale for å prøve på en til, men var heldig og ble gravid med en gang :)

Med første var vi bare på det stadiet at vi skulle ta ting med ro og se hvordan det gikk med oss, jeg hadde nettopp flyttet til hjembygda igjen og hadde ikke tenkt til å ha noe forhold med det første. Tok litt over to mnd så var jeg plutselig gravid, meget lite forventet med spiral og det hele.. Men vi hadde kjent hverandre siden barneskolen og bestemte oss for at det fra da av var alt eller ingenting. Fødte storebror sommeren 2015, da var vi bare 19 og 20år. Nå har vi kjøpt oss hus ilag og har det helt supert! Vi venter nummer to i mai, som dog heller ikke var planlagt. Jeg blir ferdig med studiene i april, så skulle derimot tro det var veldig planlagt, heldig med den!:happy: Begge har vært veldig velkomne uansett:Heartred

Etter ca 6,5 år så var vi klare for å prøve [emoji4] Vi ble sammen da vi var veldig unge, og var ikke på noen måte klar for barn da vi var under 20 eller akkurat fylt 20. Nå er vi begge 23 år og begge er like klare for å bli foreldre for første gang[emoji2]

Vi hadde vært sammen litt kort kanskje, 8 mnd, før vi begynte å snakke seriøst om det og jeg sluttet på pilla. Vi begge nærmer oss 30 og har hus, biler, jobber og ting på stell, så vi tenkte hvorfor ikke :)

Sluttet på pilla i starten av mai og fikk positiv test 7.sept :)
Fikk ikke ordentlig mens før i august etter pilla, så sånn sett gikk det på første forsøk etter at syklusen var i orden :D

Vi syntes det føltes riktig, og det mener vi fortsatt! Gleder oss :)

Back
Topp