når vannet går..

renros

Betatt av forumet
jeg er ikke heelt med på denne; for noen går vannet en uke før fødsel?? hva med den vesle der inne, det kan da umulig være bekvemt der inne når mesteparten(?)av vannet er skylt bort??? legen sa til meg at nå begynte det å bli lite fostervann og morkaka har forkalkninger, så han trodde ikke det var lenge igjen og forskyndet terminen min. er det noen fare med lite fostervann i slutten av svangerskapet? vet at det ikke er bra tidlig/midtveis...

Jeg hadde og lite fostervann, hadde en hard fødsel og snuppa var lita ennå hun kom til termin. Hør med jordmor bedre å være førevar. Hvor lenge har du igjen etter den nye terminen?

har 2 uker igjen til termin ( første termin var satt til 2.11)
- men det virket ikke som legen var særlig bekymret;mhp.fostervannmengde...har ny time til uka. kan jo spørre han da...gutten er ihvertfall vilter,så jeg kjenner nok av liv...

Det der syns jeg var merkelig.. Skal de ikke sette igang fødselen hvis det blir for lite fostervann?
Hos en vennine av meg begynte vannet å gå, og da sa de på føden at hvis det ikke satte i gang av seg selv måtte hun settes igang innen ett døgn. Det var pga fare for infeksjon.
Så jeg skjønner ikke helt praksisen på forskjellige steder i dette landet.

Du burde ringe føden og snakke med de.

Lykke til!!

Det at det blir lite fostervann på slutten og at vannet går er jo to ulike ting da. Mengden fostervann minker mot slutten av seg selv uten at vannet har gått.

Om vannet går(altså hull på fostersekken) så vil faren for infeksjoner øke og man ikke få lov til å gå slik mer enn noen dager.

Det at mengden fostervann minker uten at det er gått hull på fostersekken er normalt, men det er ikke bra at det blir for lite vann. Om det skjer vil det vurderes å sette i gang fødselen, evt. ta keisersnitt om det ser ut til å være akutt fare for babyen.

Mine fødsler har startet med vannavgang,men da har alt kommet på en gang og !
Så aner ikke om det har vært mindre vann mot slutten egentlig...
Med førstemann fikk jeg ikke rier,og ble sendt hjem igjen- for å komme tilbake morran etter og sette igang om det ikke starta av seg selv!
Dette er slik prosedyra er ved full vannavgang- tilbake etter ett døgn om det ikke fortsetter av seg selv.

babyen er i "full rulle" fremdeles; han hikker, bokser og ruller rundt inni der...så det er jo et tegn på at det ikke er FOR lite....regner med at legen så det som et tegn på at fødselen nærmet seg; som asterix sier; at det minker mot slutten...
ellers har jeg merket at trusa blir ganske våt nå og da, uten noen spes.grunn; kanskje jeg har begynt å lekke litt...hodet er festet, var ihvertfall det for 1,5uke siden - skal på kontroll igjen til uka som kommer...

Back
Topp