Når vannet går???

Jorisk

Flørter med forumet
Det er jo en liten stund til (forhåpentligvis), men jeg blir litt småstresset når jeg tenker på når vannet går... Leier leilighet delvis møblert, dvs. at sofaen og sengen ikke er vår... Det er derfor ikke så ønskelig at vannet skulle gå mens jeg ligger i senga eller sofaen.. Det samme gjelder vel egentlig hvis jeg er på besøk hos noen...
Jeg ser for meg meg selv sittende på en stor søppelsekk e.l de siste ukene før termin Men det høres jo litt tungvint ut... [:D]
Er det bare meg som har tenkt på dette? Er kanskje bare meg som er litt rar
Men, men.. Hvis noen har noen gode råd (eller erfaringer???) Så blir jeg takknemlig for svar! [:)]

Jeg har også tenkt på det..
"leiligheten" vi leier har teppe på ALLE gulv (utenom på badet) så her er det ikke mye praktisk om vannet går hjemme, nei [:'(]
Får bare oppholde meg i den sofaen som vi planlegger å kaste[:D] fra vi kommer tilbake fra juleferien, tenker jeg[8D] hehe.. neida..

Håper vi flytter herfra før fødselen[;)]

Så det ikke bare meg nei... [;)]

Kan du ikke bare skaffe deg en slags bleie? Hvis du snakker med jodmoren din om det, hadde vært gøy å se hva hun svarer. Dessuten er det ikke sikkert at vannet går før du kommer på føden.

J

Bleie er jo greit det, men tviler sterkt på at det er noe jeg kommer til å gå med flere dager (eller uker)... Lurer på hva venner og kjente sier hvis de kommer på besøk og jeg går rundt med en diger bleie [:D] Eller - for ikke å snakke om når jeg skal besøke noen.... [:)]

He, he... Dette hadde jeg ikke tenkt på! [:)]
Søstra til ei venninne av meg satt på café i Oslo med mannen sin da vannet plutselig gikk og flommet utover. Var jo ingenting annet å gjøre enn å rushe avgårde til fødestuen, jeg tror de betale noen hundrelapper ekstra til servitøren for at hun skulle vaske opp sølet!

Ser for meg at jeg vil foretrekke å være hjemme når det skjer... Kanskje greit å ha et stort håndkle i nærheten den siste ventetiden?

Men nå er det jo ikke alle som "fosser over" slik, da. Hos noen bare lekker det litt forsiktig over flere dager slik at et vanlig bind går fint.

Du trenger kanskje ikke å sitte på søppelsekken, men du kan jo legge en under lakenet i senga, for eksempel... [:)]

De fleste fødsler starter faktisk ofte med rier.Veldig få opplever at vannet bare fosser ut! De fleste har stort sett da kommet til føden. Men det skjer jo selvfølgelig innimellom.[:D] Du bør ihvertfall ikke bekymre deg for det.[;)] Om det skulle skje ,tror jeg ikke du tenker på det på samme måte som nå...

min første fødsel starta m at vannet gikk. d kan nok gå kor som helst, men æ satt da på do. hørte bare "slush" og sjønte m engang at nu gikk d. d va ikke småtterie [:D] husker at æ satt mange morgener på senge kanten før d her, å lurte på om vanne hadde gått pga at buksan va litt våt [:D][:D] spurte d også fra gynekologen, han smilte og sa at du vet når vannet går... ja vannet va misfarga så æ fikk d travelt til føden, trodde æ skulle føde m engang. æ satt i bilen og ventamannen som va så treg, syntes æ...[:D]når vi kom til føden så satt jormora rolig der o sa at vi skal snakke først ka som har hend, æ va forvirra, æ skal jo føde nu. men riene va ikke der og dem kom ikke og æ rente som en foss. dem måTTE SETTE fødselen i gang neste dagen. alt gikk så fint og fikk en nydelig datter...

Min fødsel startet med at vannet gikk, men det var ikke mye som kom. Som regel så har hodet festet seg så godt at det ikke er så mye som kommer ut på en gang.
Jeg hadde en kladd (fås kjøpt på apotek) under lakenet.
Skjønner at du er bekymret for at det skal fosse ut, men trøst deg med at det bare er 1 av 5 fødseler som starter med at vannet går...

Hei Jorisk, du er nok ikke alene som bekymrer deg for om vannet skulle gå, tanken slo meg også på slutten av svangerskapet. Men det gikk veldig fint og pyntelig for seg.[:)]
Våknet opp om natten av at jeg ble litt "varm og fuktig", det drypte bare litt da jeg stod opp. Så i mitt tilfelle, ingenting å bekymre seg for! Di spurte på sykehuset om fargen på vannet, og ca. hvor mye.[;)]

hehe... Det går nok greit! Får bare håpe jeg ikke sitter på cafe når den tid kommer... Slik LindaB fortalte! Det hadde tatt seg ut ja!
Kommer nok til å holde meg mest mulig hjemme! [:D]

Back
Topp