Når vannet går..

mallu

Betatt av forumet
Va på kontroll hos jordmora i går og vet dokker ka ho sa man skal gjøre hvis vanne går... Da skal man legge sæ rolig ned og ringe etter ambulansen. Lurte på koffor, hadde aldri hørte det før. Så sa hon at hvis ikke hode har festtet sæ ordentlig e det fare at navlesnora kommer ut med vannet og da får babyen problemer m oksygen... Så hør på ka dokkers jordmora sier til det. Med ho første gikk vannet og vi kjørte selv til sykehuset, ingen sa til oss at man må ringe etter ambulanse da...

Sist svangerskap gikk vanne i uke 22 og 6 ganger til uke 28 ringte føden og fikk bekjed om å komme inn. Så jeg gikk men ble senge liggende 1 uke så var det opp igjen og ble 1 uke til sendere men ellers var jeg inn og ut av sykehus og oppe og gikk.

Da de tok vannet mitt sa de at hodet ikke var festet og jeg fikk beskjed om å holde senga (hadde ikke mye valg med ledninger opp i privaten og overalt ellers) for det var fare for at det kunne skje men nå i dag ringer man jo føden når vannet går og da gir de deg beskjed hva du skal gjøre...Lykke til[:)]

det stemmer at du skal legge deg ned når vannet går. det sier de både på føden og hos legen.

For to år siden da jeg fødte førstemann fikk jeg også beskjed om å legge meg flatt om vannet gikk uten at hodet var festet. Denne gangen har jeg fått beskjed både av jordmor og på poliklinikken at de har gått vekk i fra det fordi nyere forskning viser og dokumenterer at det ikke er mulig at navlestrengen kan falle i mellom rett og slett fordi den er for stor til at det er mulig!

Back
Topp