Når våkner bollene?

Storesøster sto opp mellom 5.00 og 6.00 hver dag til hun var over 3 år.
Uff, så slitsomt :shy:

Enig i at man bare står opp når barnet er våkent altså, men har lest at man kan prøve å forskyve leggetiden gradvis. Så hvis min bebis fortsetter å våkne rundt klokka seks kommer jeg hvertfall til å prøve å få han til å legge seg senere, men skjønner at det ikke automatisk fungerer.

Storebror her i huset har heldigvis alltid våknet for dagen mellom 6.30 og 7, noe som har passet fint i forhold til våre rutiner i hverdagen.
 
Mellom 7 og 8. For et par-tre mnd siden gikk de til dette fra å sove til mellom 09.30 og 10.30. Men nå våkner de ikke så ofte om natten, så heller 7-8 enn å måtte stå opp 100 ganger om natten :)
 
En gang mellom 05:30 og 07:00. Det hadde vært helt topp hvis hun bare hadde sovet på natten. :p
 
Lillemor har begynt å våkne 530, men vi koser i senga frem til 6/630. Da er tålmodigheten brukt opp
 
I gjennomsnitt klokka 7. Hvis han våkner tidligere eller har hatt en dårlig natt så sovner han som regel igjen og sover til 8. Vi pleier uansett aldri å stå rett opp(hvis vi ikke har planer). Ligger alltid 30-60 minutter i senga og koser oss og tuller og ler. Med en gang han har våkna og er trøtt så ligger han gjerne og stryker meg på armen! Såå koselig ❤️
 
Storebror våkner mellom 7 og 7:30, og kommer da gjerne inn til oss og annonserer at «nå er det morgen!». (Han har sånn klokke som viser natt/dag). Så lillebror hadde kanskje sovet lengre hvis han hadde fått muligheten, men det vites ikke.

Lillebror våkner ikke så mange ganger om natta lenger, men har ofte en laaaang periode midt på natta der han er lys våken :sour:
 
De siste dagene våkner han mellom 5 og 05.30!!! Måtte dette ikke fortsette... Jeg orker ikke å legge meg kl. 9 :p
 
4:30-6:00 er normalt
 
Her er det morgen ca seks, for alle tre ungene...
 
Alt mellom 5:30-8.. 6 er mest vanlig. Men hun sovner jo innen 19 hver dag, og sover hele natta så jeg tenker at vi er rimelig fornøyde med 10-11 timer :)
 
7-8 og i det siste har hun sovet til kl09 tre ganger.
Legger seg mellom 7 og 8.
 
Han har lenge våknet rundt 06/06.15, men nå i det siste har det vært 05.15/05.30. Før funket det å bare ligge å kose til han sovnet igjen, men nå hylskriker han om jeg ikke står opp. Så for å ikke vekke resten av huset, så må jeg det da.
 
Back
Topp