Vi fikk vår fantastiske datter for 5 dager siden <3 Jeg strever med amminga, men har stort sett fått henne til å suge etter hvert, og jeg har nok melk, det kommer bare ikke så fort. Hun blir frustrert og kaver veldig mye før vi får henne "igang". Bruker brystskjold og har forsøkt å fylle skjoldet med nan eller håndmelke litt før hun får, det har fungert til dels, men det siste døgnet har hun sluppet puppen etter 5-10 minutter og så blir hun sint like etter fordi hun fortsatt er sulten, men får ikke "koblet henne på" før etter maaaange forsøk. I frustrasjonen har vi gitt litt nan på flaske, to-tre slurker og så over på brystet. Det har fungert noen ganger. Jeg er ganske motivert og vil få det til. Vurderer å forsøke pumpe for kanskje å øke produksjonen, eller "få opp" brystvorta og å forsøke uten skjold, jeg har melk og tror på at dette kan fungere.
Problemet nå er at pappaen er så jæ... utålmodig. Han ser at det går fort unna med flaska (ja, det er jo minste motstands vei) og er mer bekymra for hvordan det skal bli med hans nattesøvn (det er jo unødvendig at vi begge er våkne, sier han), særlig når han skal begynne på jobb igjen om ei uke. Han har nevnt at han kanskje får legge seg et annet sted, og det er vel kanskje rimelig, men han har sagt det et par ganger nå uten å gjøre det... Han vil aller helst bare gi flaske og bli ferdig med det...
Vi skal heldigvis på barselpoliklinikken i morgen, håper de kan hjelpe meg.
Veit ikke om noen har noen råd, enten ang. amminga eller mannen, men det hjalp uansett litt å få det ut!
Problemet nå er at pappaen er så jæ... utålmodig. Han ser at det går fort unna med flaska (ja, det er jo minste motstands vei) og er mer bekymra for hvordan det skal bli med hans nattesøvn (det er jo unødvendig at vi begge er våkne, sier han), særlig når han skal begynne på jobb igjen om ei uke. Han har nevnt at han kanskje får legge seg et annet sted, og det er vel kanskje rimelig, men han har sagt det et par ganger nå uten å gjøre det... Han vil aller helst bare gi flaske og bli ferdig med det...
Vi skal heldigvis på barselpoliklinikken i morgen, håper de kan hjelpe meg.
Veit ikke om noen har noen råd, enten ang. amminga eller mannen, men det hjalp uansett litt å få det ut!