Når ungene trasser

Mine3nydelige

Elsker forumet
Hva gjør dere da???
Latt de få viljen sin eller latt dere de grine og trasse så lenge de bare orker??
Selv om folk ser på dere[:)]

Da lar eg han som regel stå å trasse.. Ellers so prøve eg å avlede han med noke anna slik at han skal slutte. [8D] Flaut når ungen hylskrike inni ein butikk fult med folk.. [;)]

Er ho hjemme får ho bare trasse. Er vi ute blandt folk prøver jeg å avlede uten at ho får vilja si

Pick your battles.

Men om hun begynner å trasse når vi er ute blandt folk, så må jeg enten sette henne opp i vognen igjen, eller så går jeg fra henne (og følger med henne litt lenger vekke).
Ignorerer så mye jeg kan, prøver å forklare henne hvorfor hun ikke kan oppføre seg slik også, men da får jeg meg en rett på tygga. Skjer ofte. Skulle tro jeg har tatovert handa hennes ved siden av øyet mitt [8D]

ORIGINAL: jinta85

Er ho hjemme får ho bare trasse. Er vi ute blandt folk prøver jeg å avlede uten at ho får vilja si

Om hun eller han begynner å trasse i butikken, så enten går vi rett ut, avleder de eller bare handler videre til vi er ute. Hjemme så får de trasse om det er det de vil, men viljen sin får de ikke.

ORIGINAL: jinta85

Sign

Her er set Oda som trasser (allerede!!), noen ganger er det ekstremt... Da blåser jeg bare i henne og ignorerer henne så pleier hun å roe seg når hun ser jeg og August koser oss og leker...

Jeg ville bare latt henne stå der å trasse. Å gi etter gjør jo trassinga bare verre neste gang. [&:] Synes det er viktig å være konsekvent; nei betyr nei og ja betyr ja. [;)]

Lar han få hyle fra seg - innen rimelighetens grenser da,gir han seg ikke prøver jeg å snakke med han ellergår fra han inn på et annet rom,da gir han seg når han ser at han ikke får oppmerksomhet.
Gjør det samme om vi er ute og,bryr meg ikke om folk ser at han skriker,de fleste har vel sett eller opplevd at små barn ikke liker å få viljen sin...Han har ligget og vræla og rullet rundt på gulvet utenfor lekebutikken på senteret her han,mens jeg bare sto litt unna og lot han få blåst ut det verste.Etter 2 minutter tok jeg under armen og gikk hjem[:D]Var flere som stirra - og hvorfor det??? Var et voksent par som kom bort til meg og småflira litt,og sa at alle har opplevd det der en eller annen gang...[8D][;)][:D][:D]

Jeg gir ikke etter selv om folk ser på oss, nei. Da lærer hu jo med en gang at hvis hu trasser ute så får hu vilja si.

Lar hu trasse litt og så avleder jeg oppmerksomheten til noe annet. og heldigvis går det nesten alltid fint å holde henne sånn at hu ser meg ansikt til ansikt , for å snakke rolig sammen.

Jeg gir sønnen min en advarsel og forteller ham at om han ikke slutter så må han ut og sitte i bilen en stund.Hvis han da ikke slutter,setter jeg fra meg vogna,geleider småen og setter ham i bilen.Venter 4 minutter og forklarer ham hvorfor han måtte sitte i bilen,og att jeg ikke liker det.Så ber jeg ham om å si undskyld.gir ham en klem og går og handler ferdig.Jeg får handlet ferdig da hvertfall.Er fast kunde på kiwi,så de ansatte er vant til at jeg plutselig setter fra meg vogna og tar ungen med ut.Er på talefot med de ennda[;)][:)]

Lar han trasse. Prøver og avlede han med ting når vi er ute. 

Jeg overser henne om vi er hjemme når hun trasser.. og da er det ikke like gøy å trasse har jeg funnet ut[;)]

Er vi ute blandt folk så blir det litt mere pinlig.. så da prøver jeg å avlede henne med noe annet som jeg vet hun liker.. pleier som regel å gå bra det og[:)]

Back
Topp