når ungen har feber

4xS

Forumet er livet
VIP
tar dere alltid tempen da?

syns liksom alltid alle vet hvor høy temperatur barna har til enhver tid når dem er sjuke.. men her måler jeg bare hvis jeg ser at feberen er veldig høy og hvis han er skikkelig berørt av det. som regel så herjer han rundt her uansett om han har feber eller ikke... og da ser jeg ikke poenget med å ta tempen? for det er jo det verste han vet,å få måleren opp i rumpa.. kan ikke klandre han akkurat!

så hvor ofte måler du tempen på barnet ditt når det er sykt? og hvorfor?

har de feber så måler jeg! føler også at jeg har best kontroll da.men jeg putter den under armen da og plusser på 0,5 på tempen. er ikke så ubehagelig under armen som i rompa[;)]

Ja, det gjør jeg. Ikke heeele tiden, men 2-3 ganger om dagen. Det er fordi vi stort sett ender på legevakta når snuppa er sjuk, da spør de om hvor mye feber og hvor lenge. OG, om feberen bikker 39,5 er faren stor for feberkramper.

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Ja, jeg måler "alltid" tempen, fordi jeg føler jeg har litt kontroll da. Ikke alltid hun er så berørt av feberen, så for å kunne gi paracet om den er veldig høy så måler jeg. Også for å vite sikkert slik at hun har en feberfri dag før hun skal i barnehagen igjen.

Samme her...også har hun hatt feberkrampe før, så vi er veldig nøye når hun har feber. Vil IKKE oppleve det en gang til.

Jeg måler ganske ofte når de har feber. Spesielt minsta som har hatt feberkramper har jeg fått beskjed om å gi febernedsettende om tempen kommer over 39, så der liker jeg å passe på.
Men vi måler feberen i øret da, så er ikke så "fælt" som å måle i rompa.

Måler feberen hvis jeg tror hun har feber ja. Men, som oftest kun om morgen og kveld hvis hun er syk. hun har vel knapt vært syk i sitt liv, så det er veldig sjelden jeg måler feber...

jeg måler når jeg merker at feberen stiger og han blir ekstra slapp og sløv i øya da, men ikke hvis jeg kjenner at han har lett feber og han bare har litt mindre aktivitestnivå. 

nope, aldri. gjort det noe få ganger hvis de har vært syke over 3 dager, men da var de mye mindre.

jeg måler alltid om jeg har mistanke, da det er veldig vanskelig å kjenne på jenta om hun har feber eller bare er varm..
og sjekker alltid før paracett, uansett...

Jeg måler tempen om allmenntilstanden hans er dårlig,for å ha kontroll på feberen..
Om han er fin i formen så tar jeg det ikke så tungt..

Måler tempen når jeg kjenner de har feber, er den over 39 gir jeg paracet, så måler jeg litt senere for å se at den går ned..gjør den ikke det kontakter jeg lege, liker å holde feberen under oppsyn så måler heller litt for ofte[:)]

Jeg måler noen ganger i døgnet når han har feber,
Syns det er greit å ha kontroll over hvor høy feberen er, hvor lenge den varer og hvilken effekt febernedsettende har.

Jeg måler ikke på størsta før jeg "må". Torturerer jo henne med det. [8D] Minstemor målte jeg morgen og kveld da hun hadde feber, hun bryr jo seg ikke..

Har hun feber, så sjekker jeg hva den er på ja..
Men flyr ikke etter henne å sjekker ofte[8D] Hun hater å bli tatt tempen på og det er en krig å få gjort det.. Så da blir det ikke så ofte[:)]

Jeg pleier å måle om de er utilpass og jeg er usikker på feber, og alltid før leggetid (dette for å ha litt kontroll over natten)
Og ofte innimellom der også, men nå er det sjelden de har feber på under 39, og ofte er den på over 40...
Brukter mest øretempen, men feberen høy sjekkes de i rumpa også!!!

Måler alltid,måler somregel når vi skal skifte bleie...liker å ha kontroll på hvor høy feber hun har[;)]

ORIGINAL: 3xS

jeg måler når jeg merker at feberen stiger og han blir ekstra slapp og sløv i øya da, men ikke hvis jeg kjenner at han har lett feber og han bare har litt mindre aktivitestnivå. 

signerer...

Jeg måler når vi står opp og før han skal sove på dagen og før natta ;) Det er greit å vite hva slags temp han har før han skal sove alene i flere timer ;)

Jeg tar ikke tempen hele tiden, for det ser jeg ingen vits i å gjøre. Har kjøpt øretermometer og det er veldig stas synes jenta mi[;)] Tar den spesielt om kvelden, for å se om hun trenger en stikkpille. Og om jeg synes hun har blitt kjempe varm.

Back
Topp