Når ulykken er ute....

Luna Lovegood

Glad i forumet
Jeg har tenkt litt på dette i det siste HVA SKJER MED BARNA hvis mannen min og jeg faller i fra? 
Ulykker kan skje alle, mannen min var utsatt for en alvorlig ulykke for 2-3 år siden og ble bevegelseshemmet. Så livet kan bli forandret på et blunk, det har vi følt på "kroppen".
  Men det jeg egentlig tenker på er hva om vi dør, hvem skal ta barna da?

Jeg har en venninne som har skrevet en gjensidig avtale med søsteren sin om formynderskap over deres  respektive døtre hvis noe skjer. Og da jeg ble født var mine foreldre godt voksne og de hadde en avtale med fadderene mine om at jeg skulle bo til de hvis noe skjedde

Er det noen av dere andre som har tenkt på dette???

Der har jeg faktisk ikke tenkt på[&:] Er jo en tankevekker!
Jeg vet ihvertfall hvem som IKKE skal ta over omsorgen for barna mine....

ja,tenker på det[&:]
vil at mamma skal "få" henne hvis det skulle skje meg noe...
kan man skrive en slags avtale?og hvordan går i såfall dette til?med advokater og fullpakke?

har tenkt utrolig mye på dette. er livredd for at hvis jeg dør, så får bf ansvaret for henne.

Mitt ønske er at samboer skal ta ansvaret.

Venninninen min og søsteren skrev en skriftlig avtale med vitner vet jeg og en advokat så på den og sa den var gyldig men jeg vet ikke om de har tinglyst den.

jeg har tenkt mye på det, så jeg og søsteren min har en avtale på at hun skal ta omsorgen for barna mine hvis det  skjer noe.

Ikke noe vi har snakket mye om, men jeg har tenkt på det. Mannen min er ikke typen til å tenek på sånt han... [8|]

Jeg ønsker at noen i HANS familie (han har to brødre) tar seg av barna om noe skjer. Min familie er såpass skrudd, at det tar jeg ikke sjangsen på...

Ellers så har gubben livsforsikring gjennom jobben, og jeg går og lurer på hvilket selskap jeg skal kontakte for å ordne til meg selv..har en rimelig komplisert medisinsk historie, så det er ikke bare-bare å sende inn et skjema...

ja... jeg har tenkt på det...!

Om noe skulle skje oss vil jeg at mamma skal ta vare på jenta vår.. Ikke det at svigers er noe dårligere, men jeg føler at mamma gir det lille ekstra når det kommer til omsorg, hun er ressurssterk (flink til å lære bort, gått masse på skole og inspirerer til å gjøre sitt beste i alt!), gjør altid mere enn mye om vi får problemer og føler at hun er det forbildet jeg ønsker jenta vår skal ha om vi er borte![:D]

Lurer litt på om jeg klarer å gjøre en like bra jobb som henne til tider[:D]

Back
Topp