Når tror du barnet begynner å trasse?

*Labambie

Forumet er livet
Dette er det mange definisjoner på, jeg vil høre din.. En bekjent av meg mente hardnakket at jenta på 6 uker var en trassig diva fordi hun gråt utrøstelig når hun ble lagt i senga. ([:'(][:'(][:'(][:'(])

Noen mener at barn begynner å trasse når de er 1 år, andre mener 2.. Eller kanskje enda høyere.

Mi er 13 mnd. Og hun har begynt å trasse.. Det er tydelig. Legger seg langflat med ansiktet i gulvet når hun ikke får det som hun vil[:-]

minste jenta er snart 3 år og trassen hennes er satt inn for fullt hvertfall!! [&:]

Mi er straks 2 og har ikke begynt med skikkelig trass.. Hun er stort sett bare blid og glad..

Jeg synes det så mange som drar den "hn er i trassalderen skjønner du" altså om sitt eget barn.. Når det egentlig bare virker som om ungen trenger noe.. Skjønner hva jeg mener?

Min gutt er snart 2 år, har enda ikke begynt skikkelig..
i barnehagen skryter de over at han alltid er blid som en sol, men når han er hjemme så er ikke han noe
sol lenger.. men tar det heller som at han er trøtt og sliten enn at det er trass.. men de gangen han slår seg
skikkelig vrang visst han må sitte i vognen eller noe i den duren![8D]

Å herlighet!! 6uker!! Stakkars baby![:'(][:(]

Hmm, er det ikke når de er rundt to de kan begynne å trasse?? "The terrible twos"??

Men trasser alle barn? Jeg har en niese som visstnok er så snill og grei hele døgnet, ihvertfall i følge foreldrene.. [;)]
Edit: hun er snart 3.

Venter i spenning på trassalderen jeg... Til min eldste først ,for han har ikke kommet dit ennå. Men vil jo tro at når barnet BEVISST gjør noe,for å oppnå noe er det vel trass.
[:)]Har heldigvis to sønner uten noe trass! De kan bli sinte - men det kan jo jeg også[:-]. Det gjelder å se på hver handling separat,og ikke "skylde" på trassalderen hele tiden!

Min er begynt å vise sterk vilje, og blir sint om han ikke får viljen sin. Men jeg vil ikke kalle det trass, for han er ganske lett å avlede og få blid igjen... Foreløbig. [:)]

Trassalderen, også kalt "selvstendighetsalderen", noe jeg syns er et mye mer dekkende navn for hva som egentlig foregår. "Trassalder" høres så negativt ut, og gir barna skylden.

Den opptrer når barnet begynner å vise tegn til selvstendighet. Selvsagt ikke i betydning å klare seg på egenhånd, men at barnet viser tegn til å være et eget individ, med blant annet egen vilje. Det vil variere fra barn til barn når dette starter, men når vel en topp i to-tre-års alder

ORIGINAL: Delirious

Min er begynt å vise sterk vilje, og blir sint om han ikke får viljen sin. Men jeg vil ikke kalle det trass, for han er ganske lett å avlede og få blid igjen... Foreløbig. [:)]

Sign. Han er 1 år om to uker.

ORIGINAL: Delirious

samme her, hun er 1 år

min datter på 1år trasser..
hun kan sette seg ned på gulvet å HYLE hvis hun ikek får det som hun vil..
og det er MEGET bevisst..

ORIGINAL: Labambie

Mi er straks 2 og har ikke begynt med skikkelig trass.. Hun er stort sett bare blid og glad..

Jeg synes det så mange som drar den "hn er i trassalderen skjønner du" altså om sitt eget barn.. Når det egentlig bare virker som om ungen trenger noe.. Skjønner hva jeg mener?

Har ikke begynt her enda heller, men jeg trodde det en liten stund.. det ga seg så fort vi begynte å komunisere [:-] så det
var nok bare fordi hun ikke ble forstått [:D]  blid som en sol nå om dagen fordi vi skjønner hva hun mener!! er så deilig--

edit: har jo en sønn på 9 da, han har aldri trasset [:D] så jeg kan ingenting annet enn det jeg har lest om, angående trass!! mye info her er bra [:D]

Begge mine begynte da de var ca. 1,5 år.
Hos eldstemann gav det seg når hun var 3,5 år..... hadde en topp da hun var ca. 2,5 år. Nå er hun nesten 4 år og stort sett blid og glad selv om hun fremdeles har sterke meninger.. men det er bare sunt[;)]

Men 6 uker? nei.... det er ikke mulig! det blir for dumt... stakker baby... sikkert hatt vondt i magen sin eller vært sulten[&:]

Back
Topp