Når trøttheten tar helt overhånd

Venternummer3

Juni12s tålmodige :)
VIP
Augustlykke 2015
MayDay2021
Jeg vet jo fra de andre to svangerskapene at det er helt normalt å bli trøtt i 1.trimester. Men jeg kan virkelig ikke huske at det har vært så ille som nå. Føler meg komplett utslitt og tappet for all energi. Er noen sykmeldt pga trøtthete her? For jeg må ærlig innrømme at jeg har vært inne på tanken. Men syns liksom det er for ille å bli sykmeldt og. Orker absolutt ingenting etter jobb, og jeg har så dårlig samvittighet overfor guttene mine.

Er ikke sykemeldt, men føler det samme som deg.
I går kveld sovnet jeg på sofaen kl. 20 :confused:
Hjelper jo ikke at jeg har to sykemeldte ansatte som gjør at jeg må jobbe ekstra mye selv

Eg har det akkurat som deg.
Føle meg heilt utslitt, har to andre svangerskap bak meg eg og, å kan ikkje hugse det var sånn.
Er så trøtt etter jobb at eg er svimmel og kvalm, og i dag har eg vert svimmel på jobb og.
Skal til lege på onsdag ang svimmelheten..
Men eg er sånn som går rundt å får dårlig samvittighet viss eg skulle bli sjukemeldt.
Men vi burde jo ikkje ha det, jobben er ikkje viktigast det er helsa❤️

Jeg er sykemeldt 40% pga utmattelse som igjen fører til at kvalmen blir mye verre. Har et barn fra før som skal ha mammaen sin noen lunde til stede. Det hjalp utrolig mye å bli sykemeldt. De siste dagene har det snudd litt, og jeg har mye mer energi igjen. Er 10+3. Samme skjedde i forrige svangerskap, bedre fra uke 10. Er sykemeldt ut denne uken, men fortsetter det sånn her så er jeg sikker på at jeg kan jobbe som vanlig igjen neste uke :) hadde nok ikke blitt like fort «bra» uten denne sykemeldingen.

Er ikke sykemeldt, men føler det samme som deg.
I går kveld sovnet jeg på sofaen kl. 20 :confused:
Hjelper jo ikke at jeg har to sykemeldte ansatte som gjør at jeg må jobbe ekstra mye selv
I dag har jeg hatt fri, men likevel måtte ta 2 dupper liksom. Sovner også tidlig på kveldene. Uff ja, med andre sykmeldte på jobb har det lett for å bli merarbeid. Det gjør jo ikke akkurat saken enklere...

Eg har det akkurat som deg.
Føle meg heilt utslitt, har to andre svangerskap bak meg eg og, å kan ikkje hugse det var sånn.
Er så trøtt etter jobb at eg er svimmel og kvalm, og i dag har eg vert svimmel på jobb og.
Skal til lege på onsdag ang svimmelheten..
Men eg er sånn som går rundt å får dårlig samvittighet viss eg skulle bli sjukemeldt.
Men vi burde jo ikkje ha det, jobben er ikkje viktigast det er helsa❤️
Høres ikke bra ut. Jeg får også dårlig samvittighet hvis jeg er borte fra jobb. I helga ble jeg forkjølet, og jeg tok meg selv i å bli superlettet fordi jeg da ikke fikk lov å gå på jobb grunnet koronaregler. Skulle egentlig jobbet lørdag og søndag. Men, jeg burde vel heller taklet dårlig samvittighet overfor jobb enn barna mine men.. Kanskje du bør få sjekket blodprosenten din mtp svimmelheten? Den skal vel rutinemessig sjekkes på kontroller fremover nå også..

Jeg er sykemeldt 40% pga utmattelse som igjen fører til at kvalmen blir mye verre. Har et barn fra før som skal ha mammaen sin noen lunde til stede. Det hjalp utrolig mye å bli sykemeldt. De siste dagene har det snudd litt, og jeg har mye mer energi igjen. Er 10+3. Samme skjedde i forrige svangerskap, bedre fra uke 10. Er sykemeldt ut denne uken, men fortsetter det sånn her så er jeg sikker på at jeg kan jobbe som vanlig igjen neste uke :) hadde nok ikke blitt like fort «bra» uten denne sykemeldingen.
Så bra det har hjulpet å jobbe redusert. På sikt kommer det jo både den gravide og arbeidsplassen til gode,så lenge man kan returnere tilbake med mer energi. For min del er det denne uka det har blitt verre enn noensinne. Er 10+1 i dag. Har ikke fortalt det til barna enda, så de skjønner jo ikke hvorfor jeg ikke orker noenting for tida:confused:

Eg er sjukemldt pga trøtthet- var flink pike forrige svangerskap å det førte ikkje til noko godt..
Eg jobbar skift, og har ikkje mulighet for gradert sjukemld.. Hadde det vore ett alternativ så hadde eg valgt det.. for noko klarar eg men ikkje fult..
Tenk på deg å dine før jobb, eg angrar ikkje på det valget..;)

Har vært hjemme siden torsdag pga. kvalme og trøtthet, og er ikke i uke 9 før i morgen... har legetime i dag og håper å bli 70-100% sykmeldt resten av denne uka (hvis jeg skal klare å jobbe må det være hjemmefra, da kan jeg ha litt hver dag) og kanskje 50 i neste eller noe sånn. Sover fra 19-7 eller lenger hvis jeg får muligheten :hilarious: Helt sykt!! Hadde ikke trodd jeg skulle bli SÅ utladet av dette her.

Jeg var sykemeldt 60 %, og det hjalp så jeg klarte å komme tilbake i full jobb. Ble dog veldig sliten igjen da, men tenker det var overgangen :) Nå er jeg forkjølet for 4 gang siden august, og det tar enormt på både fysisk og psykisk. Så 100 % borte fra jobb til det gir seg da..

Tror ikke man vinner på å presse seg, selv om det ikke er noe gøy å være sykemeldt, så kan gradert eller fullt i en periode kanskje gjøre hverdagen enklere, så man tilslutt klarer å stå lengre i jobb enn hvis man ikke sykemeldte seg? Graviditeten er jo ikke evig, og man har et langt arbeidsliv igjen foran seg :)

Back
Topp