Når tok babyen smokk?

*englefjes*

Forumet er livet
Snuppa mi er to og en halv måned og vil fortsatt ikke ha smokken, på tide å gi opp kanskje? Eller er det fremdeles håp?

Det finnes mange typer smokker da, her vil ikke mine barn ha smokker som har opp-over bøy, de vil ha rett tupp liksom..

Vi har kjøpt alle typer jeg har kommet over. Har til og med kjøpt latexsmokker, noe jeg egentlig synes er ekkelt.

Å vi prøvde en stund før vi fant en smokk han ville ta. (hadde en stooort sugebehov og jeg nektet å bli brukt som smokk 24/7, eneste han sugde på ellers var lillefingeren min eller pappaens). Så kom vi over en smokk som heter Trøst - og den tok han. Da hørte jeg englesang[:D]
De selger den kun over nettet når tror jeg, kanskje enkelte apotek tar den inn. Finnes i liten og stor.

Min tok ikke sutten før ho var 2 mnd... da hadde vi prøvd 7-8 forskjellige typer...
Så ikke gi opp!!

¤ LYKKE TIL ¤

ORIGINAL: MammaOkt

Å vi prøvde en stund før vi fant en smokk han ville ta. (hadde en stooort sugebehov og jeg nektet å bli brukt som smokk 24/7, eneste han sugde på ellers var lillefingeren min eller pappaens). Så kom vi over en smokk som heter Trøst - og den tok han. Da hørte jeg englesang[:D]
De selger den kun over nettet når tror jeg, kanskje enkelte apotek tar den inn. Finnes i liten og stor.

Den har jeg ikke testet tror jeg. Takk for tipset [:)]

Vi prøvde vel aktivt til hun var 3 mnd, da gav vi opp. Tok aldri smokk eller flaske.

Må bare nevne at eldstejenta tok aldri smokk. Men hun hadde stramt tungebånd. (noe som også ødela for ammingen). Bare sier det i tilfelle det er situajsonen hos dere. Ble ikke oppdaget før hun var 6 mnd her...

Tror ikke jeg ville stresset noe mer med det jeg. Hvis hun sovner og sover greit uten er vel det egentlig det beste.

ORIGINAL: MammaOkt

Må bare nevne at eldstejenta tok aldri smokk. Men hun hadde stramt tungebånd. (noe som også ødela for ammingen). Bare sier det i tilfelle det er situajsonen hos dere. Ble ikke oppdaget før hun var 6 mnd her...

Hun ammer i vei, så tror ikke hun har stramt tungebånd. Ellers takk for tipset [:)]

dag 3 :P

men en vennine av meg hadde sammeproblem med sin jente.. hun duppet tuppen på smokken forsikitg i malt, jentungen sutta som aldri før på den smokken:P å etter det tok hun den hele tiden...

værdt et forsøk kansje, hvis du har lyst at hun skal ha smokk :)

11 uker...[8|] Holdt nesten på å gi opp! En kveld han gråt og gråt tok jeg med meg alle smokkene jeg hadde i hus (hadde kjøpt alle typer som finnes for å prøve om det var noen han likte) og vips så tok han Nuk 2. Glede i heimen[:)]

ORIGINAL: *Lilly

11 uker...[8|] Holdt nesten på å gi opp! En kveld han gråt og gråt tok jeg med meg alle smokkene jeg hadde i hus (hadde kjøpt alle typer som finnes for å prøve om det var noen han likte) og vips så tok han Nuk 2. Glede i heimen[:)]

Det er noe sånt jeg håper på her også [:)] Ikke det at hun gråter så mye, men det er fordi hun har funnet en levende smokk i meg.

Har prøvd ALT på markede.. Seriøst! MINST 14 forskjellige typer.. Om ikke fler!

Han er snart 9 mnd! Nekter å ta smokken!

Meeen, han må ha den når han skal sove! Ligger å tygger på den før han sovner! [:-]

Minsta var bare noen få timer da ho fikk sutt ho:)

Kjøp mam 6 mnd til henne....
den satt med en gang her iallefall.. da han var 6 uker..[:D]

Back
Topp