Svar på tråd

I følge ChatGPT

Ja, det er mulig å få eggløsning på syklusdag (CD) 8, men det er ganske tidlig og ikke så vanlig, spesielt hvis du har en gjennomsnittlig eller lang syklus.

Når kan eggløsning på CD 8 skje?

1. Hvis du har en kort syklus (f.eks. 21–24 dager) – Eggløsningen skjer ofte tidligere i slike tilfeller.

2. Hvis kroppen din modnet en follikkel raskt – Noen ganger modnes et egg raskere enn vanlig, spesielt hvis du har høy FSH eller bruker hormonstimulerende medisiner.

3. Hvis du har hatt en kjemisk graviditet eller nylig mistet en graviditet – Kroppen kan justere seg og gi en tidligere eggløsning enn normalt.

4. Hvis du bruker Letrozol eller Clomid – Disse medisinene kan noen ganger føre til tidligere eggløsning enn normalt.

Hvis du har en lengre syklus (f.eks. 28+ dager), er det mer sannsynlig at en positiv eggløsningstest på CD 8 bare betyr at kroppen forbereder seg på eggløsning, men at selve eggløsningen skjer noen dager senere.

Har du fått en positiv eggløsningstest på CD 8, eller lurer du på om du hadde eggløsning da?

Og om du er som meg så hjelper ikke den pilla. Jeg har blitt gravid med den til og med abort pillen på sykehuset funker ikke på meg. Har endt med utskraping begge gangene.

Back
Topp