Når teste når mens ikke har kommet etter p-pille slutt?

mamma_til_3

<3 Desemberhemlighet <3
VIP
I dag er det 2 uker siden jeg sluttet på p-piller, cerazette og det er ikke antydning til mens i det hele tatt enda (vet at det kan ta sin tid). Hadde ikke mens de årene jeg gikk på de.

Men det jeg lurer på er når jeg kan ta gtest? Det er vel ikke vits enda men tenker litt på hvis det drar enda lengre ut før jeg får tilbake mensen.

Og hvor lang tid kan jeg regne med/ forvente at det tar før tr evt kommer tilbake? Er det stor sjans for å bli gravid uten å ha fått tr tilbake etter p-pilleslutt?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum
 
jeg sluttet på p-pillen i januar i år når jeg skulle ha TR.og den har vært regelmessig siden da.(jeg fikk TR når jeg gikk på p-pillen. jasmin) .. og begynte å EL test i august og ble gravid i oktober.

men jeg gikk på p-sprøyten i mange år før den tid også..da tok det en stund.. kanskje en mnd tid..

vet etter at man her gått på prevansjon halve livet..så kan det ta litt tid før man får regelmessige TR..

men hadde du regemessige TR sykluser før du gikk på p-pillen?
 
Jepp, før jeg begynte med cerazette brukte jeg p-plaster og da kunne jeg omtrent stille klokka. Slik har det vært siden jeg fikk tr for første gang.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum
 
Har du hatt den bortfallsblødningen da? Jeg sluttet på pilla forrige uke, og har nå hatt blødning siden søndag. Jeg fikk i allefall beskjed å regne ut syklusen min etter den. :) Håper du finner ut av det :)
 
Nix, ingen blødning av noe slag.

Første uka hadde jeg endel murringer og alim, men har ikke merka noe utover det. Har testa med eltester, men alle har vært negative.
 
Så rart. Jeg skal ikke lange ut om ting, for jeg er helt fersk i gamet, men jeg hadde ingen symptomer til mensen, men fant det fort ut når jeg gikk på do:p Får håpe det går seg til for deg snart da. Kjedelig å gå sånn å vente. :eek: Men hold meg oppdatert da :p synes det er så spennende å høre om andre, når jeg ikke har noen peiling selv :D
 
Føler meg som en newbee jeg også, det er tross alt 10 år siden jeg var gravid sist (jepp, vi ønsker en attpåklatt) og da dreiv jeg IKKE å eltesta eller noe sånt (ble gravid ca 1 uke etter p-pille slutt da).

Eltesta og tok en gest i dag.. begge var negative selvfølgelig. jaja.. den som lever får se.. hehe
 
uff da :( Vi planlegger våres første vi da, og er ikke så gamle. Er 22 og 24 når babissen evt kommer :p Så leser meg til erfaring gitt :) Men attpåklatt er koselig :D Husker lillesøsteren min kom med 10 års mellomrom og det er noe spesielt med det altså :D Er jo stort å få være barnevakt osv når man er 13-14 år :D
 
Jeg testet ikke før etter første mens etter pilleslutt. Det er jo først da jeg har datoer å teste etter :) Men en får jo el før mens, så i teorien kan du fint teste om en stund for å se;)
 
uff da :( Vi planlegger våres første vi da, og er ikke så gamle. Er 22 og 24 når babissen evt kommer :p Så leser meg til erfaring gitt :) Men attpåklatt er koselig :D Husker lillesøsteren min kom med 10 års mellomrom og det er noe spesielt med det altså :D Er jo stort å få være barnevakt osv når man er 13-14 år :D
Er ikke så gammel jeg heller, ble 30 i år, så vi var veldig unge da vi fikk de to eldste barna våre ;)
 
Ja, hvis barna dine er 10 år og eldre så var du til og med yngre enn meg :) Men alder er jo bare et tall. Man vet best hva man er klar for. Men likevel gruer jeg meg litt til alle de kommentarene som: men dere er jo så unge, vil dere ikke leve livet? Hva med studiene, osv. Men det er vel bare på starten tenker jeg:) Jeg har i allefall en mor som jeg vet støtter meg:)
 
Ja, hvis barna dine er 10 år og eldre så var du til og med yngre enn meg :) Men alder er jo bare et tall. Man vet best hva man er klar for. Men likevel gruer jeg meg litt til alle de kommentarene som: men dere er jo så unge, vil dere ikke leve livet? Hva med studiene, osv. Men det er vel bare på starten tenker jeg:) Jeg har i allefall en mor som jeg vet støtter meg:)
Jeg var 20 da vi fikk eldstebarnet vårt og fikk minstebarnet det året jeg ble 22.

Vi fikk faktisk ingen negative kommentarer i det hele tatt (men er litt "redd" de kommer når/hvis jeg evt blir gravid nå. Få en til når dere har så store barn, hva i all verden skal dere med en unge til osv er jeg rimelig sikker på at kommer)
 
Hva man skal med en til.... Ja, tanken rundt det kan nok sveve om vi får til denne tredje også, ikke pga alderen på de to første, og sånnsett ikke vår heller (vi er da ikke mer enn 33 år, det er da ikke horriblet å få barn enda) men vi har jo en gutt og ei jente, så da "trenger vi jo ikke flere"...
 
Forøvrig, til det du egentlig spør om, jeg hadde vel kommet til å teste sånn etter en god måned, og så kanskje ukentlig eller noe sånn?

Nå har jo jeg gått i over halvannet år uten mens (bare sånn siden den ikke kom igang etter fødsel) og da har jeg jo tenkt at det kunne jo være greit å ta en test i ny og ne, siden vi jo tross alt ikke har brukt noe prevensjon, men siden jeg har ansett denne perioden som svært lite trolig fruktbar har jeg nå latt det går 2-3 mnd mellom hver gang da. Det hadde jeg nok ikke hatt tolmodighet til i din situasjon.
 
Jeg synes det er veldig rart at du ikke har fått mensen enda, det er jo normalt å få uansett om man slutter på p-pillene eller om man går over på neste brett. Så jeg ville tatt en test nå, og om den ikke er positiv, så ville jeg kontaktet lege, for bortfallsblødning eller mens skal du jo ha etter p-pille slutt uansett.

Men etter den bortfallsblødningen så er det veldig normalt at mensen kan bli uregelmessig en stund før den stabiliserer seg.
 
Har ikke hatt mensen så lenge jeg har brukt cerazette, det er vanlig at den blir borte når man bruke de p-pillene etter det jeg har hørt.

Gtesten ble tatt i går ettermiddag, og den var negativ. Kan ta en ny i morgen tidlig på morgenurin, men har ikke noe tro på at den er positiv heller.

Men har lest litt rundt og det kan vist ta litt tid før mensen kommer tilbake etter at man sluttet på cerazette..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum
 
Hei! Jeg har blitt gravid ganske raskt etter at jeg sluttet på piller i september :) men det jeg er usikker på er hvor lenge jeg har vært gravid. Tok test søndag og tirsdag! Siste mens var ca rundt den 20. September, rett etter siste Pilla. Skal mann regne svangerskapet ut fra det? Jeg skal til legen på mandag, så da
Får jeg vel svaret men jeg mener og tror at jeg nå skal være 11
Uker på vei. kan ikke forstå noe annet. Særlig siden cb digital viste 3+ altså over 5 uker gravid :p g jeg har hatt symptomer egentlig ganske lenge :p
 
Hei! Jeg har blitt gravid ganske raskt etter at jeg sluttet på piller i september :) men det jeg er usikker på er hvor lenge jeg har vært gravid. Tok test søndag og tirsdag! Siste mens var ca rundt den 20. September, rett etter siste Pilla. Skal mann regne svangerskapet ut fra det? Jeg skal til legen på mandag, så da
Får jeg vel svaret men jeg mener og tror at jeg nå skal være 11
Uker på vei. kan ikke forstå noe annet. Særlig siden cb digital viste 3+ altså over 5 uker gravid :p g jeg har hatt symptomer egentlig ganske lenge :p
Wow flash back :joyful: denne tråden er fra 2012 !
 
Wow flash back :joyful: denne tråden er fra 2012 !
Ja.

Og den "tredje" som vi prøvde på da, 33 år gamle, har vi nå fått, hun er snart et år, men sannelig er foreldrene blitt 37 da....
 
Back
Topp