Når termin datoen passerer

1mamma1

Blir kjent med forumet
Novemberbarna 19
åh, nå har termindatoen passert å jeg er så klar for å møte den lille. Prøver å ikke tenke så mye på det, så tiden ikke går så sakte. Men har noen tips/erfaringer på hva man kan gjøre i denne korte tiden? Både med tanke på å «sette igang» fødselen selv, å få tiden til å gå!?
Hilsen utålmodig frøken :rolleyes:

Jeg tror de fleste kjerringråd bare kommer til å slite deg ut.
Løs sudoku/kryssord. Se serier, strikk, broder, håndarbeid generelt hvis du driver med det.
Les bøker. Få mannen din til å gi deg en fotmassasje. Og, ja, jeg vet det er umulig, men prøv å ikke tenke på det. :) Du blir igangsatt 11 dager etter termin uansett om jeg husker rett, så er ikke all verdens tid igjen. :)

Jeg tror de fleste kjerringråd bare kommer til å slite deg ut.
Løs sudoku/kryssord. Se serier, strikk, broder, håndarbeid generelt hvis du driver med det.
Les bøker. Få mannen din til å gi deg en fotmassasje. Og, ja, jeg vet det er umulig, men prøv å ikke tenke på det. :) Du blir igangsatt 11 dager etter termin uansett om jeg husker rett, så er ikke all verdens tid igjen. :)
Strikking var et godt tips, skulle hatt noen små votter til den lille:) ja skal på overtidskontroll på sykehuset på mandag, så er absolutt ikke lenge til. Men håper jo at dette skjer av seg selv, da jeg har forstått at å bli satt igang kan være tøft både for meg og for den lille

Strikking var et godt tips, skulle hatt noen små votter til den lille:) ja skal på overtidskontroll på sykehuset på mandag, så er absolutt ikke lenge til. Men håper jo at dette skjer av seg selv, da jeg har forstått at å bli satt igang kan være tøft både for meg og for den lille
Håper det skjer uten igangsetting og snart!! :)

Ligg rett ut, strikk, se på film/serier og SLAPP av :) ikke stress med å prøve å sette i gang osv selv, de fleste metoder er bare myter uansett

Ligg rett ut, strikk, se på film/serier og SLAPP av :) ikke stress med å prøve å sette i gang osv selv, de fleste metoder er bare myter uansett
Prøver å slappe av så mye jeg kan selvom jeg har et høyt energi nivå om dagen. Tror ikke leiligheten kan bli renere hehe. Så i dag var jeg ute å kjøpte noen baby ting, egentlig ting jeg ikke trenger men «trengte» det plutselig likevel. Huffameg

Prøver å slappe av så mye jeg kan selvom jeg har et høyt energi nivå om dagen. Tror ikke leiligheten kan bli renere hehe. Så i dag var jeg ute å kjøpte noen baby ting, egentlig ting jeg ikke trenger men «trengte» det plutselig likevel. Huffameg
Ikke så lett å slappe av! Ta en tur på date :D

Eg var 2 dager på overtid, vaska hus og dagen etter var eg i gang:)

åh, nå har termindatoen passert å jeg er så klar for å møte den lille. Prøver å ikke tenke så mye på det, så tiden ikke går så sakte. Men har noen tips/erfaringer på hva man kan gjøre i denne korte tiden? Både med tanke på å «sette igang» fødselen selv, å få tiden til å gå!?
Hilsen utålmodig frøken :rolleyes:

Det som i teorien kan hjelpe er å slappe av, se en kjekk film med mannen og nyt hverandre. Dette utløser hormoner som kan være med å sette det i gang.
Også kan sex hjelpe siden sæden inneholder stoff som kan sette fødselen igang.

Men: Kroppen må være klar for fødsel før det skulle settes i gang.

Kan dessverre ikke si dette fungerer for alle, siden jeg testet og det fungerte ikke for meg :hilarious:

Termin 17 august og min gutt ble født 28 august.
Det startet av seg selv samme dag som jeg skulle bli satt igang så det var greit :happy:
Føler med deg! Det var 2 fæle utålmodige uker :hilarious:

Slapp av mest mulig! Tenker at det er en grunn til at så mange fødsler starter i løpet av natta. Jeg gikk 11 dager over termin og var helt desperat etter å få føde, men det var først når jeg virkelig slappet av at det skjedde noe. I tillegg får du samler krefter til den store finalen :)

Det som i teorien kan hjelpe er å slappe av, se en kjekk film med mannen og nyt hverandre. Dette utløser hormoner som kan være med å sette det i gang.
Også kan sex hjelpe siden sæden inneholder stoff som kan sette fødselen igang.

Men: Kroppen må være klar for fødsel før det skulle settes i gang.

Kan dessverre ikke si dette fungerer for alle, siden jeg testet og det fungerte ikke for meg :hilarious:

Termin 17 august og min gutt ble født 28 august.
Det startet av seg selv samme dag som jeg skulle bli satt igang så det var greit :happy:
Føler med deg! Det var 2 fæle utålmodige uker :hilarious:
Takk for svar og råd. Bor i øverste etg i blokk, så «jogger» opp trapper og spiser ananas og rømmegrøt. Slapper av så mye jeg kan :D nå får vi bare vente og håpe at det skjer snart. Deilig å vite at det å slappe av skal hjelpe, det sier jeg ikke neitakk til :p

Takk for svar og råd. Bor i øverste etg i blokk, så «jogger» opp trapper og spiser ananas og rømmegrøt. Slapper av så mye jeg kan :D nå får vi bare vente og håpe at det skjer snart. Deilig å vite at det å slappe av skal hjelpe, det sier jeg ikke neitakk til :p

Krysser fingrene for deg :happy:
Er en grunn til at fødselen ofte starter på natten siden da slapper vi jo mest av, så bare slapp av hjemme og spar opp energi! Nytt roen før den lille komme :love017 Vet det ikke er så lett når fødselen drar på, man blir såå utålmodig!:hilarious:
Husker jeg selv ble faktisk skuffet når jeg våknet og ingen fødsel var i gang. Følte jeg måtte vente helt til neste natt igjen :laughing002

Jeg har 3 overtidsbarn, så har alltid tatt det lungt. Slapp av , kroppen modnes selv:) ventetiden er tung og slitsom , en mager trøst er at det kun er snakk om dag for dag. Ikke uker lenger :)

Kroppen din har godt av å hvile seg. Slapp av så mye du kan. Det er lettere for kroppen å komme i gang om du er uthvilt og muligheten til å slappe av blir mindre når baby kommer

Back
Topp