Når tenker dere og begynne med grøt?

*IdaMor*

Elsker forumet
4mnd? 6mnd? Annet?

Vi begynner med grøt neste tirsdag,da er hun 4mnd.Har snakket med helsesøster og hun sa det bare var å starte opp med grøt,bare at vi starter med en skje per måltid og jobber oss videre derfra.

Har tenkt å begynna ganske snart, 3,5 mnd ca. HS sa det var heilt greit å begynne no og sidan det føles som om han eter heile tida,tenker eg det kan vera greit å begynne. Skal begynne med ei teskje med veldig tynn graut.

Jeg tenker å begynne smått med det i begynnelsen av mai måned, da er Benjamin 4 mnd. Jeg nevnte det til helsesøster og det falt ikke i god jord hos hu :( Kommer jo til å fortsette å amme i et par mnd til etter jeg begynner med grøt også sa jeg men, så følte veldig at det er ammetvang da altså..

Som å banne i kirka dette vel :p men til storebror startet jeg med (tynn) grøt når han var akkurat 3mnd. Han fikk også fruktpure :) gikk helt supert fikk ikke magetrøbbel eller noe

Får se om han plutselig begynner å kreve mer. Men tenker når han er 5 - 6 mnd.

Jeg hadde jo tengt og fullamme til han var 6mnd.. Men den planen gikk i dass, allerede da lillebror krever mme til kvels etter begge brystene :( så han krever mer enn jeg har.

Sånt vet man vel aldri, men sånn det ser ut nå så venter vi til han er +- 6 mnd. Men blir han mer sulten enn jeg klarer å fylle opp etter fylte 4 mnd, så kan det være vi starter før.

Det blir litt ettersom.. Hvis han krever mer enn hva jeg kan gi av meg selv, så begynner jeg jo før, men hvis "planen" min går som jeg vil, så blir det til at vi introduserer grøten etter ca. 5,5 måneder

Jeg tenker å begynne smått med det i begynnelsen av mai måned, da er Benjamin 4 mnd. Jeg nevnte det til helsesøster og det falt ikke i god jord hos hu :( Kommer jo til å fortsette å amme i et par mnd til etter jeg begynner med grøt også sa jeg men, så følte veldig at det er ammetvang da altså..

Ta det helsesøster sier med en stoooor klype salt! Og gjør det som føles riktig for deg og gutten din ;)

Har ingen aning på sånt :O Er mitt første barn, hvor amminga gikk i "dass" pga han fikk ikk til og jeg hadde ikke melk^^ SÅ han får bare mme... er 11 uker i morgen(tirsdag) så har vel enda noen uker på meg....

Har ingen aning på sånt :O Er mitt første barn, hvor amminga gikk i "dass" pga han fikk ikk til og jeg hadde ikke melk^^ SÅ han får bare mme... er 11 uker i morgen(tirsdag) så har vel enda noen uker på meg....

Samme her,bortsett fra at min frøken er 4mnd om en uke.Men amminga gikk rett vest,og det ble ikke bedre av at alle masa på at jeg MÅTTE amme.

så rart at det er så ulik praksis hos helsesøstrene! Her var det hs som anbefalte meg å begynne ved 4 mnd og gjerne litt før om eg følte det var rett. Men skulle bare gi eit par teskjeier 1-2 ganger daglig i starten og alltid gi etter amming, slik at det ikkje skulle gå ut over anminga.

Ta det helsesøster sier med en stoooor klype salt! Og gjør det som føles riktig for deg og gutten din ;)

Jeg kommer til å gjøre det:) nesten litt trist bare at jeg fikk den beskjeden av helsesøster for hu er jo så grei og hyggelig ellers..

Begynte med storebror når han var 3 mnd'er, fordi han var så sulten :) Han har det gått kjempe fint med selv om hs holdt på å halshugge meg ;) Men de kom å bedde om unnskyldnig da de såg at han hadde gått ned litt i vekt, noe som tydet på at han hadde vært sulten og trengte mer mat! (In your face:p) lillebror er straks 3 mnd'er og er over 7 kg bare på pupp, så her venter vi til han krever mer mat :) Er jo et styr med den grøten å, og nå er det veldi enkelt med bare puppen :)

Med nr 1 så var jeg veldig opptatt av "hva som var riktig" helsesøster osv--denne gangen tar jeg det som det kommer. Om knøtt er 3 eller 4 mnd har ikke så eldig mye å si..
Om en merker at barnet er mer sultent enn en synes er bra så hvorfor ikke? En starter jo sjeldent med en svær skål uansett..bare å prøve seg frem med veldig tynn velling så ser man jo om babyen liker/tåler grøt!
Synd om en skal ha dårlig samvittighet osv for å ønske at barnet får mer ro eller er mett i mer enn en time av gangen :)
Men inntil videre så går ammingen bra her så tenker ikke på grøt enda. Tar jeg når det kommer:)

Da har vi begynt med grøt her,vi startet i går da hun viste tegn til å ville ha noe mer enn melk.Ser ut til at det går bra,hun gaper veldig når hun vil ha litt mer.

Back
Topp