Når tenker dere at det er «greit» å handle baby ting å sånn?

Gravidmednr.4

Betatt av forumet
Vårspirene 2021
Jeg klør i fingrene jeg.. siden det er så mange år siden sist, så må alt skaffes på nytt. Jeg trodde ikke jeg skulle ha flere barn, helt til jeg fikk ny mann :hilarious: så hadde kvitta meg med alt, pluss at det nå hadde vært ganske så utdatert :p

tenker jo selvsagt å vente til de magiske 12 eventuelt har passert.. men når tenker dere det er «greit» å begynne å handle til den kommende babyen? :happy: Gleder meg til jeg kan begynne å glede meg på ordentlig.. føler jeg lever i en boble nå- der alt dreier seg om å komme forbi de kritiske ukene :sorry:
 
Jeg klør i fingrene jeg.. siden det er så mange år siden sist, så må alt skaffes på nytt. Jeg trodde ikke jeg skulle ha flere barn, helt til jeg fikk ny mann :hilarious: så hadde kvitta meg med alt, pluss at det nå hadde vært ganske så utdatert :p

tenker jo selvsagt å vente til de magiske 12 eventuelt har passert.. men når tenker dere det er «greit» å begynne å handle til den kommende babyen? :happy: Gleder meg til jeg kan begynne å glede meg på ordentlig.. føler jeg lever i en boble nå- der alt dreier seg om å komme forbi de kritiske ukene :sorry:
Jeg kjøpte en ting i dag faktisk. Var opphørssalg på en butikk i nærheten. Omslagsbodyer fra petit bateau er en favoritt og de var på 80%. Så da var første innkjøp unnagjort. Sto og så på noen rosa ullbodyer i 52, men turte ikke kjøpe. Har jentefølelse denne gangen :wacky:
 
Jeg tenker det er greit å starte når man føler for det :) forrige gang starte vi innkjøpene før uke 12 og handlet ting inn jevnt og trutt. Sparte mye ved å følge med på salg og kjøpe brukt. Undersøkte hva jeg tenkte vi kom til å trenge og hvilke merker osv vi ville ha, også skrev jeg en liste og fulgte med når ting var billig ;) I tillegg liker jeg å ha ting klart i god tid :D jeg var sykemeldt og lå hjemme på sofaen, så noe måtte jeg jo fylle dagene med :angelic::p
Denne gangen har vi jo stort sett alt vi trenger, men har faktisk kjøpt inn en ting allerede :angelic: kommer nok til å gjøre det på samme måte denne gangen med liste og følge med på salg:happy:
 
Jeg kjøpte en ting i dag faktisk. Var opphørssalg på en butikk i nærheten. Omslagsbodyer fra petit bateau er en favoritt og de var på 80%. Så da var første innkjøp unnagjort. Sto og så på noen rosa ullbodyer i 52, men turte ikke kjøpe. Har jentefølelse denne gangen :wacky:
Å så gøy!! :happy::happy:
 
Jeg tenker det er greit å starte når man føler for det :) forrige gang starte vi innkjøpene før uke 12 og handlet ting inn jevnt og trutt. Sparte mye ved å følge med på salg og kjøpe brukt. Undersøkte hva jeg tenkte vi kom til å trenge og hvilke merker osv vi ville ha, også skrev jeg en liste og fulgte med når ting var billig ;) I tillegg liker jeg å ha ting klart i god tid :D jeg var sykemeldt og lå hjemme på sofaen, så noe måtte jeg jo fylle dagene med :angelic::p
Denne gangen har vi jo stort sett alt vi trenger, men har faktisk kjøpt inn en ting allerede :angelic: kommer nok til å gjøre det på samme måte denne gangen med liste og følge med på salg:happy:
Ja høres jo lurt ut å begynne tidlig:Heartred Føler ting blir så «ekte» når man starter med innkjøp, så jeg tørr ikke enda :nailbiting::sorry: men gleder meg til den dagen kommer! :angelic:
 
Jeg husker så mange som sa til meg at «du trenger ikke så mye», «vent med å handle inn til ungen er født så ser du hva du trenger» og «husk at butikkene er åpne etter fødsel også». Jeg er så glad jeg ikke hørte på de! Det siste jeg ville med en nyfødt var å gå i butikker og det er ikke et eneste innkjøp jeg ikke fikk bruk for. Jeg er også glad jeg hadde masse klær i 52 for det tok lang tid før han gikk opp til 56, og da slapp jeg å vaske så ofte. Dessuten er det lurt å handle litt før ungen kommer for når de først er her så vokser de i en rekordfart og man må handle hele tiden :angelic: Synes det var veldig deilig å ha klær og utstyr for de første 3-4 mnd klart. :happy:
 
Jeg husker så mange som sa til meg at «du trenger ikke så mye», «vent med å handle inn til ungen er født så ser du hva du trenger» og «husk at butikkene er åpne etter fødsel også». Jeg er så glad jeg ikke hørte på de! Det siste jeg ville med en nyfødt var å gå i butikker og det er ikke et eneste innkjøp jeg ikke fikk bruk for. Jeg er også glad jeg hadde masse klær i 52 for det tok lang tid før han gikk opp til 56, og da slapp jeg å vaske så ofte. Dessuten er det lurt å handle litt før ungen kommer for når de først er her så vokser de i en rekordfart og man må handle hele tiden :angelic: Synes det var veldig deilig å ha klær og utstyr for de første 3-4 mnd klart. :happy:
Enig i alt du skriver!
 
Blir iallfall å vente med klær til etter oul. Ellers har vi tatt vare på mye. Planen er å kjøpe en del brukt utstyr av det vi mangler, så tenker vi drøyer litt. Men må kanskje begynne å følge med litt på Finn snart :)
 
Forrige gang jeg var gravid handlet jeg på salget på Nøstebarn i uke 9. Det ble en MA i uke 10, men nå er jeg gravid igjen og da håper jeg å få brukt klærne. Pluss at skjærer det seg helt igjen, så er det alltid noen man kan gi bort til. Koselig å handle litt, og ikke minst drømme litt:Heartred:Heartred (Ellers blir mesteparten arv fra storebror.)
 
Forrige gang jeg var gravid handlet jeg på salget på Nøstebarn i uke 9. Det ble en MA i uke 10, men nå er jeg gravid igjen og da håper jeg å få brukt klærne. Pluss at skjærer det seg helt igjen, så er det alltid noen man kan gi bort til. Koselig å handle litt, og ikke minst drømme litt:Heartred:Heartred (Ellers blir mesteparten arv fra storebror.)
Elsker Nøstebarn, men svindyrt!! :facepalm:
 
Jeg klør i fingrene jeg.. siden det er så mange år siden sist, så må alt skaffes på nytt. Jeg trodde ikke jeg skulle ha flere barn, helt til jeg fikk ny mann :hilarious: så hadde kvitta meg med alt, pluss at det nå hadde vært ganske så utdatert :p

tenker jo selvsagt å vente til de magiske 12 eventuelt har passert.. men når tenker dere det er «greit» å begynne å handle til den kommende babyen? :happy: Gleder meg til jeg kan begynne å glede meg på ordentlig.. føler jeg lever i en boble nå- der alt dreier seg om å komme forbi de kritiske ukene :sorry:

Er greit å handle når man føler for det ❤️
Sist svangerskap så startet vi å handle rundt mnd 4-5, men det var nok bare fordi vi hadde nok med oppussing og slikt :hilarious:
Nå venter jeg på OUL før jeg handler noe klær, siden jeg må vite kjønn først :)
 
Venter også til etter oul. Vi har en gutt på halvannet år og alt utstyr og klær er klart. Eneste var HVIS det er jente inni der så må nok mammaen innom å handle noe rosa, og en kjole og to. :love7

Sist begynte jeg å handle litt etter uke 12. Som andre skriver her så kjøpte vi mesteparten på finn.no og fikk gode dealer der. Det meste var klart når mini kom. :cool14
 
Vi har jente og gutt fra før, og som den system-freaken jeg er ligger alle klær og sko i alle størrelser sortert i boden. Meeeen, denne gangen har jeg lyst på ny vogn; den brukte Bugaboo buffaloen vi har brukt til de to eldste er SÅ sliten. Må innrømme at jeg allerede følger litt med på salg og Finn.no :)

Også kommer jeg nok til å kjøpe noen nye, fine klær etterhvert, så det ikke bare blir arv :Heartred
 
Jeg tenker å kjøpe noe når jeg har kommet til uke 12 (mindre enn tre uker igjen!).
Vurderer å ta nipt testen dersom flere områder blir gule i Sverige. Om vi får tatt den testen får man vite kjønn og kan kjøpe inn til gutt eller jente.
 
Tenker det er greit å handle når en har lyst! For meg har innkjøp vært en del av det å knytte seg til den lille i magen. Når jeg kjøper plagg er det jo små klær til en person og det blir mer virkelig at det faktisk kommer en liten til i familien.

Med første kjøpte jeg en del nøytralt før jeg fikk vite hva jeg fikk, for jeg gledet meg sånn! Men når jeg fikk vite at det låg en jente i magen etter oul så ble det nesten bare handlet jenteklær. De nøytrale klærne ble nesten ikke brukt :hilarious:

Minsten i huset nå er gutt så om jeg får gutt har jeg alt klart., må ha en søskenvogn da eneste :hilarious:
 
Jeg klør i fingrene jeg.. siden det er så mange år siden sist, så må alt skaffes på nytt. Jeg trodde ikke jeg skulle ha flere barn, helt til jeg fikk ny mann :hilarious: så hadde kvitta meg med alt, pluss at det nå hadde vært ganske så utdatert :p

tenker jo selvsagt å vente til de magiske 12 eventuelt har passert.. men når tenker dere det er «greit» å begynne å handle til den kommende babyen? :happy: Gleder meg til jeg kan begynne å glede meg på ordentlig.. føler jeg lever i en boble nå- der alt dreier seg om å komme forbi de kritiske ukene :sorry:

sånn er det her også, trodde jeg var ferdig, men fikk en ny mann og vipps;) Tenker det er greit etter 3 mnd jeg, om man vet at ting er ok, hvorfor vente..?:)
 
Jeg har lyst til å starte nå, men får drøye litt.... Jeg rygget på en stubbe på mandag, og har ødelagt bilen for 30.000 kr :banghead:
Tror shopping får ligge litt i ro, til gubben har "glemt" egenandelen på 6000 ;):angel4
 
Eg føle det er tidlig å handle inn før uke 12. Eg har bestilt noe på wish men regne ikkje me det komme før om 1-2 mnd uansett. Her blir det nok litt innkjøp når me vett kjønn. Har alt liggende fra de to andre. Har to jenter da så om det blir gutt så slite me ein del mtp klær ihvertfall.
 
Back
Topp