Når telle spark?

Muffin

Forelsket i forumet
I hvilken uke er det man skal telle spark? prøvde å google, men finner forskjellige svar så blir litt lettere forvirret, og kanskje en smule bekymret da det virker som jeg har en rolig liten krabat.

tror det er veldig forskjell...har lest at noen har en rolig krabat, mens andre har kickboksere inni magen hehe...

Selv har jeg en som er veldig aktiv, serlig om kvelden hihi...

Har ikke peiling....men regner med det er når du nærmer deg de siste ukene....Nei vet ikke jeg altso. Dytter litt på denne tråden istedet jeg:)

Jeg har en aktiv krabat som like å sparke ho mor riktig så ofte.
Snuppa mi var mye roligere enn dette..Men kjekt at de gir lyd fra seg:)

trenger ikke å telle spart. Det viktigste er at du kjenner liv hver dag. Kan hende du er vant til å ha en aktiv unge som så tar det med ro en dag, men du skal kjenne liv, men omfanget kan fint variere uten å måtte bekymre seg så mye. Mye som spiller inn på hva den lille gjør (mat du har spist, aktivitet du er i, lyder etc).

Tror det er som de sier over her.
Du skal kjenne bevegelse/spark, men telling av spark er kun mot slutten...

Tror ikke man skal telle på antall spark.. det viktigste er jo at det er bevegelse hver dag når man har passert uke 24 (tror jeg det er..?).

Sist gang jeg var gravid talte jeg i alle fall ikke noe på antall spark annet enn når jeg var på observasjonsposten og de sjekket rieaktivitet og spark (da var fødselen satt i gang).

Godt å høre :)

Det var akkurat som hun visste at jeg var litt beskymret i går for utpå kvelden så ble hun mer aktiv og for første gang kunne jeg kjenne spark utenpå (er i uke 25 nå). Faren var for sen så han gikk glipp av det, men da vi gikk og la oss, så begynte hun jammen igjen så faren fikk kjenne også. Det var stort for han :)

Onyxia skrev:
Godt å høre :)

Det var akkurat som hun visste at jeg var litt beskymret i går for utpå kvelden så ble hun mer aktiv og for første gang kunne jeg kjenne spark utenpå (er i uke 25 nå). Faren var for sen så han gikk glipp av det, men da vi gikk og la oss, så begynte hun jammen igjen så faren fikk kjenne også. Det var stort for han :)

Ja, det er kjekt når pappaen også får kjenne sparkene :)

fra uke 24 skal man kjenne spark hver dag (var i hvertfall slik reglene var for 2 år siden)..

....edit: kjenne liv hver dag! ang. antall spark så kan ikke jeg huske at jeg telte forrige sv.skap.

Jeg har kjent spark lenge, men etter uke 17 ble de mere tydelige og kraftigere. Jordmor sa til meg at fra uke 21 (? ..kanskje siden jeg da hadde kjent spark en stund) måtte jeg følge med sparkene hver dag, og begynne å registrere et mønster, men ikke antall spark :)

Lillevenn er iallefall veldig ivrig hver dag, og det føles veldig bra :)

Har ikke peiling, jeg telte aldri sist og kommer nok ikke til å gjøre det denne gangen heller. Men hvis du er bekymret så ville jeg tatt en telefon til jordmor for å høre hva hun mener.

Jeg tror aldri du trenger å telle spark (med mindre de ber deg om det på sykehuset). Tror du bør kjenne spark fra uke 25 eller der omkring. Hvis ikke du gjør det så snakk med jordmor så lytter hun etter hjertelyden og sjekker at alt er ok.

Back
Topp