Når tar partneren deres ferie?

nystart2026

Flørter med forumet
❁ Juliskatter 2026 ❁
Diskuterte med mannen min når han skal ta ferie mtp når babyen kommer… Han får to uker permisjon etter fødsel, hva skjer dersom denne kolliderer med ferien? Jeg vil helst ha han hjemme lengst mulig, siden jeg har to andre barn som også skal aktiviseres…

Her kan ikke mannen min velge.. Så her blir han hjemme i ferieuke 29,30 og 31.. Så får jeg krysse alt for at det klaffer med både når barnet kommer og ferien til mini :/

Her tar han første uka i skoleferien slik at vi kan reise bort en uke, så jobber han resten av sommeren og tar resten på høsten en gang, muligens i sammenheng med de to ukene etter fødsel.

Typen jobber som tømrer og har ferie 1 måned i fellesferien, som da faller på termindato. Han har vel sikkert ikke noe krav på å få de 2 ukene permisjon til gode?

Mannen er selvstendig næringsdrivende, så han tar ferie/fri når han vil. Akkurat når termin er har han obligatorisk praksis for spesialisering, usikker på hvordan det blir med de 2 ukene permisjon, men antar praksisen da forlenges med to uker.

Jeg har 3 store barn fra før, så håper de vil hjelpe litt til:happy:

Sniker!
Jeg hadde termin rundt midten av juli i år og vi stod dermed i samme dilemma som dere.
Her snakket mannen med jobben og de avtalte at han la inn ferie (3 uker) fra slutten av juni. Etter fødsel ville han få tilbakeført de dagene/ukene som overlappet slik at ferie ble erstattet med permisjon i forbindelse med fødsel.
På denne måten kunne kollegene hans også planlegge sin ferie og mannen min kunne ta ut resterende feriedager senere når de hadde nok personale tilbake på jobb igjen.

Back
Topp