Når tar far kvelden?

FruH89

Forelsket i forumet
Og står han noe opp i løpet av natta? Er det forskjell på ukedag og i helg?

I uka så blir det gjerne ikke før halv tolv-tiden, selv om han ønsker å legge seg til elleve. Han våkner jo av at jeg og lille styrer litt på natta, men han sovnet raskt heldigvis. I helgene har det hendt han har tatt noen bleieskift. Og så er han veldig snill og lar meg få noen timer søvn på ettermiddagen :)

Mannen min har selvfølgelig hjulpet til på de tøffeste nettene. (Når mor og barn bare griner og griner).

Her står pappan opp med 2-åringen og får han avgårde i bhg. Tar også han på natten om det skulle være noe. Jeg tar meg av babyen på natta.

Har en mann som vanligvis jobber netter, når han har fri passer han mye på mini mellom amminga både på natt og dag <3

Han legger seg samtidig med oss :) Han tar alltid siste mating, slik at jeg får vasket og sterilisert flasker, dusjet osv. På helgene tar han 1-2 matinger på natta/morgenen. Har hendt flere ganger at han tar med seg gutten vår også, slik at jeg får sovet ut :) Han våkner ikke av oss, så jeg må vekke han om jeg vil ha hjelp.

Vi legger oss samtidig, rundt 12. Tar lang tid å komme i seng:p amming, bytting, amming osv. I helgene tar han bleier om natta, mn ikke i uke dagene siden han skal på jobb. Og jeg tenker ofte at jeg kan like godt ta de selv siden jeg uansett er våken. Heller la han springe når mini er større og komt på eget rom:p

Her legger vi oss samtidig!:) Siden minsten får flaske så pleier faktisk ofte pappan ta mating om natta også når han ser at jeg er sliten.. Han sier at han får avbrekk fra barn på jobb og at han syntes det er kos å mate minsten :)

Vi legger oss alle tre mellom kl 22 og 24. Pappan våkner ikke når hun roper etter mat, og siden jeg ammer er det ikke så mye han får gjort uansett. Vi har så grei unge, som ikke holder meg våken mer enn nødvendig og da ser jeg ikke noe poeng i å vekke han. Han koser, steller og triller turer på dagtid så han bidrar jo :D (og med hus, matlaging og bikkjer)

Her gjør mannen det meste. Han skal være hjemme i permisjon et år for å ta seg av lille ❤️ Jeg pumper, også fyller vi på med mme slik at det blir nok melk. Vi ligger for tiden hver for oss, og mannen tar babyen om natta slik at jeg skal få hvilt meg (jeg har kronisk sykdom og stort hvilebehov). Så mannen min er på en måte mamma her i huset ❤️

Han legger seg rundt midnatt. Når minsten vil ha mat, fikser jeg klar maten og gir til han, så han gir babyen mat mens jeg pumper meg. Sånn må det bare være om ikke jeg skal være oppe i lang tid om natta.
Han tar også storesøster om morgenen stort sett, og leverer i bhg.
Ettermiddag og kveld tar han baby stort sett, men jeg henter i bhg, tar storesøster og lager middag.
Har en periode nå pumpet og gitt melk på flaske, men det kommer ikke til å vare så veldig lenge til kjenner jeg, så da blir det nok jeg som må opp og gi flaske.
Men han er veldg flink til å stille opp når det trengs altså. Veldig fornøyd med avlg av mann <3

Back
Topp