Når tar du i bruk vinter jakken?

NinjaInPyjamas (bygdejente)

Gift med forumet
Himmelbarn
Marsboerne2017
Hvilken temperatur er det når du finner frem vinter sko osv? Her er det 10c og har funnet frem både sko og ull kåpen men ikke tatt de i bruk enda :)

Her var det over 20 grader i går, så ingen vinterjakke enda. Litt kjøligere i dag da. Er så varm nå i graviditeten at jeg tror det blir en stund til jeg orker vinterjakke :p Vanligvis kan jeg bruke vinterjakka året rundt, da her like gjerne kan være 5 grader i både juli og desember

Når det er kaldt nok. Er en elv som renner gjennom sentrum her og den gjør at vi ikke alltid kan se på temperaturer for å finne ut hvor kaldt det er ute. Kan bruke den allerede ved ca 7 grader. Nå er det kaldt ute i følge gradene med ikke luften så trenger ikke jakke.

Har ikke fjerne vinterjakken enda [emoji23] Gu for en god sommer .... [emoji23]

Har enda ikke pakket bort sommerklærne... ei heller gått med langbukse siden mai.. Så håper det er en stund til enda.

Bruker å prøve å drøye det til uti oktober hvertfall, dVs at den første snøen har kommet.

Ikke før det er minusgrader, eller veldig nærme hvertfall.

Følger ikke med på tempen, men finner den fram når jeg syns det blir for kaldt uten den jakken :p

Høstjakken min henger klar allerede.. har ikke tatt den i bruk men det skjer nok når vi begynner på utplassering om et par uker.
dunjakken får vente til temperaturen er -10 eller lavere.

Den henger nå der. Og tas i bruk når jeg fryser.

Den henger nå der. Og tas i bruk når jeg fryser.

Har brukt min et par-tre kvelder, jeg, men det er på fotballtrening som er ferdig kl. 20.30.... Fryser alltid og orker ikke det lengre. Kler meg etter været og aktiviteten. Har dermed ingen fast temperatur boblejakken finnes frem på. Om det er rått, som det ofte har vært hos oss om kveldene, er temperaturen uinteressant ettersom det uansett er mye kjøligere enn det gradestokken viser.

Har vært en dårlig sommer hos oss. Kaldt og ekkelt, så egentlig kunne den bare hengt fremme fra forrige vinter ;). Det har den imidlertid ikke gjort (av prinsipp, det SKAL være sommer!).

Last edited:
Ehh. Vel. Den henger i gangen den, for har ikke pakket den vekk enda:hilarious: kjempe sommer på Vestlandet i år!!

Hm... litt vanskelig å si... når jeg fryser! Den henger på en knagg i gangen, så får vi se! Var plutselig 19 grader her i dag!

Back
Topp