Når tar du ferie, og hvor skal dere?

Spiri

Flørter med forumet
Tar dere ut vanlig ferie før permisjon? Rett før, eller nå snart? Tar dere sjansen på å reise noe sted? :)

Jeg jobber denne helga også har jeg fri ut juni :-) Vi skulle egentlig ta en kjøretur i Tyskland og se på de flotte slottene syd mot Østerrike, men nå har samboeren nettopp fått ny jobb:-D så vi tar en svipptur til Danmark og besøker hans tante fra torsdag til tirsdag og koser oss der. Mens han jobber får jeg slappet av hjemme, og tar noen turer til hytta til mamma og hytta til tante og slikt:-) har ikke lenger noen planer, mulig vi tar en helgetur til Sverige eller noe sånt...

Vi tar ikke ferie i år, men jeg blir nok helt/gradert sykmeldt ut svangerskapet. Blir småturer til familie og kanskje en tur til hytta :)

Jeg hadde ikke tenkt på ferie i det hele tatt, før sjefen kom bort til meg og hintet om at jeg hadde alt for mye ferie igjen, som måtte tas.

Går i utgangspunktet ut i fire ukers ferie på mandag, hvis jeg ikke blir lagt inn på sykehus igjen... Så håper jeg slipper det! :)

Jeg skal jobbe denne uken og så blir det fire ukers ferie. En uke i Hellas, en uke i feriehuset på sørvestlandet og resten hjemme med diverse oppussing. Etter ferien går jeg rett over på 100 % sv.penger fram til perm. Har vært på 50 % sv.penger til nå - men de sliter med å finne tilrettelagt arbeid for meg. Er ganske utslitt og vond i kroppen de dagene jeg har vært på jobb så selv om jeg har ønsket å jobbet mest mulig og lengst mulig - så kjenner jeg nå at nå er det veldig greit å bli ferdig.

Reiser til Danmark om tre uker, skal være der i to uker og bare kose oss og slappe av.

Tar dere ut vanlig ferie før permisjon? Rett før, eller nå snart? Tar dere sjansen på å reise noe sted? :)
Tar ikke ut ferie i år. Overfører den til neste år, og tar ferie rett etter permisjonen er over slik at jeg forlenger tiden hjemme med babyen :)

Jeg har ferie i ukene 26,27,28 og 29. Jobber i Bhg og har heldigvis tidlig ferie i år. Vi reiser til Hellas og har en uke før vibrerer og en uke etter turen å tusle hjemme på. Planen er å pusse opp barnerommet da :) etter ferien har jeg bare 6 uker igjen å jobbe ;)

Tar tre veker ferie i juli, så jobbe to veker i august før permisjon! Spara to veker ferie til neste år :) Blir berre småturar heime :)

Som lærer er det ikke mye valg. Sommerferie og avspasering i elevenes skoleferie. Det vil si at det er igjen to uker med jobb, så fri fram til 11.august, det blir veldig godt. Har 10 dager jobb i august før permisjon og vil da få helt andre arbeidsoppgaver.

Var i syden for typ 2 uker siden. Resten av ferien skal vi ha i juli. Jeg skal bare ha to uker. Blir litt småturer hit og ditt; firmahytta, Bø-sommarland, Göteborg.. Er det vi foreløpig har planlagt :) gutten skal to uker til mormor også, og de reiser til Tyskland.

Jeg tar ferie de fire siste ukene før permisjonen begynner, så siste arbeidsdag blir 15. juli! Som jeg gleder meg!! :) Blir ikke ferie langt avgårde i år, men hytta på fjellet er et must :) Håper formen fortsetter å være fin så jeg kan gå noen fine turer.

Er 100% sykmeldt og blir det ut svangerskapet. Så blir noen hytteferier bare.

Har ferie i slutten av juni og turen går til syden og hjem til nord etterpå. Prøver å ordne 100 % svskp før ferien så jeg kan spare mine fem uker. Har en jobb hvor de ikke klarer å tilrettelegge og det er mange gravide som går ut på 100% svskp fra dag 1 nesten.

Jeg skal ha 4 uker ferie (29,30,31,32), da går jeg direkte i permisjon etterpå. I tillegg har jeg 2 feriedager i uke 28 +2 dager sykemelding, så jeg har kun 5 uker igjen å jobbe, også blir det 8 uker fri før termin:D
Vi hadde årets ferietur i forbindelse med pinsen (vi valgte det sånn fordi jeg kommer til å være høygravid i ferien - aner ikke hvordan formen min er - og vi ønsket å unngå høysesong). Vi kommer derfor ikke til å dra på noen stor ferietur, men vi skal på litt familiebesøk her i Norge og kanskje innom en av de mer rolige familieparkene. Vi er i prosess på å kjøpe båt- vi har valgt å prioritere dette da vi skal være så mange uker hjemme - så nå håper vi på mye fint vannvær:)

Last edited:
Jeg hadde planlagt ferie 2-3 uker i månedsskiftet juli/august og så ta det resterende etter de obligatoriske permisjonsukene (har fastlønn og arbeidsgiver betaler også i permisjonstiden, så dette blir bare en papirsak). Men nå går jeg og teller på knappene om jeg skal be om full sykemelding. Bekkenet har blitt vesentlig verre de siste dagene og jeg har vært veldig mye svimmel (noe som passer dårlig med en jobb hvor jeg sitter mye i bilen eller er ute hos kunder og tilrettelegging er tilnærmet umulig...). Og i så fall vil det jo ikke bli tatt ut noe ferie før etter obligatorisk permisjon.

Vi har lagt lite planer for sommeren, av hensyn til bekken osv. Eneste vi vet er at vi skal besøke pappa ute ved kysten noen dager hvor ungene også får mulighet til å på tivoli og eldstemann skal på konsert, kanskje stiller gommo og goffa opp som barnevakt en kveld slik at mammaen og pappaen kan gå ut å spise en middag i fred og ro også? Det hadde vært deilig!!! ;) Ellers er det fint å feriere hjemme om været er fint også da, har langgrunn sandstrand 40 meter fra husveggen - ypperlig badeplass for smårollinger.... :D

Jeg skal ha 4 uker ferie (29,30,31,32), da går jeg direkte i permisjon etterpå. I tillegg har jeg 2 feriedager i uke 28 +2 dager sykemelding, så jeg har kun 5 uker igjen å jobbe, også blir det 8 uker fri før termin:D
Vi hadde årets ferietur i forbindelse med pinsen (vi valgte det sånn fordi jeg kommer til å være høygravid i ferien - aner ikke hvordan formen min er - og vi ønsket å unngå høysesong). Vi kommer derfor ikke til å dra på noen stor ferietur, men vi skal på litt familiebesøk her i Norge og kanskje innom en av de mer rolige familieparkene. Vi er i prosess på å kjøpe båt- vi har valgt å prioritere dette da vi skal være så mange uker hjemme - så nå håper vi på mye fint vannvær:)
Jeg skal også ha ferie og direkte videre til permisjon!!
Synes det er deilig å tenke på at jeg får god tid til å slappe av og pleie meg selv i lengre tid før fødsel. Skal ingen spesielle plasser, men kommer til å kjøre noen småturer i nærområdet..

Jeg skal også ha ferie og direkte videre til permisjon!!
Synes det er deilig å tenke på at jeg får god tid til å slappe av og pleie meg selv i lengre tid før fødsel. Skal ingen spesielle plasser, men kommer til å kjøre noen småturer i nærområdet..
Enig, veldig deilig å ha såpass lenge fri før fødsel, og bare kunne roe helt ned:)

Back
Topp