Når tar dere spedbarnsinnlegget ut av bilstolen?

Lula Lu

Glad i forumet
Ja, når?

Og hvordan ser dere at det er på tide?

Jeg må også stille et dumt spørsmål for å være helt sikker på at jeg har skjønt dette riktig: det ER den "pølsa" over hodet med den litt trekantede puta i bunnen som er spedbarnsinnlegget, ikke sant?

308138901___00_1.jpg
 
Jeg tror vi kan ha det en stund til, av og til føles det trangt. På mitt sete kan jeg fjerne bare puten under rumpa og beholde den rundt hodet, veldig greit så har de litt støtte rundt hodet ennå:) men svaret er vel se i bruksanvisningen til din bilstol:)
 
Jeg tror vi kan ha det en stund til, av og til føles det trangt. På mitt sete kan jeg fjerne bare puten under rumpa og beholde den rundt hodet, veldig greit så har de litt støtte rundt hodet ennå:) men svaret er vel se i bruksanvisningen til din bilstol:)

Har ikke bruksanvisning, men fant en på nettet nå, og det står at bunnen kan tas ut når babyen er 4-5 måneder gammel. Og at hodestøtten kan bli igjen. Så det skal visst gå an på mitt også, da (akkurat nå ligger han på fanget mitt, får sjekke etterpå :)). Men jeg synes han stanger oppi hodestøtten nå, og han er bare 1,5 måneder gammel ...
 
Tror vi tok det ut da hun var 6 mnd sist.

Har foreløpig god plass :)
 
Har ikke bruksanvisning, men fant en på nettet nå, og det står at bunnen kan tas ut når babyen er 4-5 måneder gammel. Og at hodestøtten kan bli igjen. Så det skal visst gå an på mitt også, da (akkurat nå ligger han på fanget mitt, får sjekke etterpå :)). Men jeg synes han stanger oppi hodestøtten nå, og han er bare 1,5 måneder gammel ...
Akkurat det jeg og føler, men så er det jo fordi de skal ligge i de setene nå i starten:)
Forresten, kan være det er en grunn til de skriver alder i stedet for lengde.! Har du mulighet til å feste selene høyere? For det har vi. Vet ikke om det skal gjøres nå i starten men kom på muligheten nå:) du kan jo sjekke det:)
 
Tror han var 7 uker når jeg tok det ut. Ble så sykt trangt for han stakar.
 
Ja, når?

Og hvordan ser dere at det er på tide?

Jeg må også stille et dumt spørsmål for å være helt sikker på at jeg har skjønt dette riktig: det ER den "pølsa" over hodet med den litt trekantede puta i bunnen som er spedbarnsinnlegget, ikke sant?

308138901___00_1.jpg
Jeg har maxi-cosi pebble plus. Gikk inn på hjemmesidene til maxi-cosi og leste på bruksanvisningen.

På min stol skal jeg ta ut nyfødtinnlegget når baby er 60cm. Gikk ikke på kg på denne stolen :p

Jeg aner ikke hvor lang han er nå :S
 
Brukte det to kjøreturer eller noe... selene kunne kun være på nederste hakket med innlegget i og da gikk de langt nedenfor skuldrene
 
Jeg vurderer å ta ut hele greia da det begynner å bli vanskelig å stappe lillebror inn under den pølsa.
 
Tviler på at en unge på 6 mnd passer inn i Spedbarnsinnlegget med pute og det hele! Det må jo være skrivefeil?? Og det burde vel heller være anbefalinger basert på lengde....Min e 5 uker i morgen, og eg e begynt å vurdere å ta ut puten i bunnen. Venter lengst mulig med resten.
 
Tviler på at en unge på 6 mnd passer inn i Spedbarnsinnlegget med pute og det hele! Det må jo være skrivefeil?? Og det burde vel heller være anbefalinger basert på lengde....Min e 5 uker i morgen, og eg e begynt å vurdere å ta ut puten i bunnen. Venter lengst mulig med resten.

Hun var kanskje yngre, men slettes ikke noen uker.

Lillebror er 60 cm nå, men han har god plass.
Vi bruker bilsete svært sjeldent, så har ikke tenkt så nøye over det. Det er i hvertfall ikke trangt.
 
Hun var kanskje yngre, men slettes ikke noen uker.

Lillebror er 60 cm nå, men han har god plass.
Vi bruker bilsete svært sjeldent, så har ikke tenkt så nøye over det. Det er i hvertfall ikke trangt.

E det maxicosi cabriofix dere har? Mini e 59 cm og 5550g og han begynner å få det trangt. Så eg må snart ta ut puten i bunnen. Resten kan eg nok bruke en stund til. Vi brukte den hvertfall lenge med storebror, men han var litt mindre vist vi skal sammenligne så langt...
 
E det maxicosi cabriofix dere har? Mini e 59 cm og 5550g og han begynner å få det trangt. Så eg må snart ta ut puten i bunnen. Resten kan eg nok bruke en stund til. Vi brukte den hvertfall lenge med storebror, men han var litt mindre vist vi skal sammenligne så langt...

Min er ikke mer enn 4.7 kg..
 
Jeg tok ut den puta under rompa da han var 3-4 uker. Beholdt det rundt hodet. Da satt han mye bedre.
 
Syns aldri hun satt bra med det så vi har ikke brukt det. Nå 5 uker er det iallefall ikke mulig å bruke mer.
 
Back
Topp