Når tar dere med barna til legen?

anines

Elsker forumet
Har en liten en hjemme som er syk, med feber på 5 dagen nå. Han har ingen andre plager enn det og litt hoste. Selvfølgelig litt slapp til tider, og slitsomme netter, men allmentilstanden er ok+.

Hadde dere tatt han med til legen? Det er vel sånn at man skal vurdere det om feberen har vart mer en 4 dager?
 
Vår har en runde med det akkurat nå, han har feber og hoste på 7 dagen. Hadde tatt med til lege for å forsikre meg om at det ikke var noe bakteriell infeksjon. Er det virus må viruset bare få lov å herje seg ferdig til kroppen fikser opp selv :) ikke noe gøy når de små er så slappe og dårlige.
 
Hadde gått til lege :) pleier å ringe på 4 dagen med feber her, sist viste det seg at ho hadde dobbel ørebetennelse selv om ho ikkje hadde tatt seg til ørene men hadde kjipe netter.. :)
 
Hadde ringt og hørt hva legekontoret syntes ihvertfall :)
 
Skal til legen selv i morgen, så lurte på om jeg skulle ringe å høre om vi kunne presse inn litt tid til han også når jeg først skal dit, så da gjør jeg det! :)
 
Nei.

Feøkna hadde nettopp feber i nesten to uker (av og på) og en forferdelig hoste. Var innom apoteket og møtte en farmasøyt, spurte han om de hadde noe mot hosten. Han sa at han ikke hadde noe å anbefale, så lenge det var snørr og feber var man helt sikker på det var forkjølelse og ikke astma.

Barn får lett feber og tåler det godt.
 
Etter 3 dager med feber (hvis ikke det helt tydelig er noe som må sjekkes før) tar vi en sjekk av crp og div hos legen for å utelukke noe bakteriellt.
 
Nei.

Feøkna hadde nettopp feber i nesten to uker (av og på) og en forferdelig hoste. Var innom apoteket og møtte en farmasøyt, spurte han om de hadde noe mot hosten. Han sa at han ikke hadde noe å anbefale, så lenge det var snørr og feber var man helt sikker på det var forkjølelse og ikke astma.

Barn får lett feber og tåler det godt.
Her har han astma, så hosten blir mye verre når han er dårlig. Men er vel ikke så mye annet å gjøre en å gi de medisinene vi har for det fra før. Tenker bare at om feberen varer lenger en fire dager kan det vel være bakterielt, og da er det vel medisiner å få.
 
Ville ringt, er greit å få sjekket feber.
 
Kommer vel også an på hvor høy feberen er? Er den veldig høy kan temperaturen i seg selv bli farlig. Hvis den er over 41 ville jeg tatt med til lege uansett, tror jeg.
 
Kommer vel også an på hvor høy feberen er? Er den veldig høy kan temperaturen i seg selv bli farlig. Hvis den er over 41 ville jeg tatt med til lege uansett, tror jeg.
Nei den er ikke så høy, da hadde jeg nok ringt legen tidligere. Men den har ligget på 39+ hver dag
 
Hadde nettopp over en uke med feber og sår hals på junior for en uke siden. Og det var visst den 4. Barnesykdom mente legen, og ifølge barnnehagen var det mange som hadde det nå visst.
Men vi går somregel ikke til legen før etter 4-5 dager uten tegn på forbering. Får alltid beskjed om at det er noe virus og at det er bare å vente pg gi rikelig med vann og omsorg. Uansett greit å få det avklart, tenk om det brått skulle være noe.
 
Hadde sikkert gått til legen eller ringt kontoret i hvert fall:) er jo jobben deres å vurdere sånt. God bedring, håper det ikke blir langvarig!:)
 
Back
Topp