Når tar dere kontakt med jordmor?

bruker91

Blir kjent med forumet
Hei alle sammen!:)
Jeg har vært litt usikker på når man skal ta konakt med jordmor forhold til graviditet.
Ei venninne som er 8 uker lenger enn meg, anbefalte å ringe jordmor nå og få time "jo tidligere jo bedre"
Skal til legen om 2 uker på første kontroll, men bør jeg ta kontakt med jordmord nå bare for å hilse på henne og la henne få bli kjent med meg?

Håper dere har noen gode råd og tips.
Er forresten førstegangsfødende og er 9+5

Jeg var til legekontroll i uke 10, bare for å ta litt blodprøver (vitaminer og slikt) og for å si fra at jeg er gravid! Bestilte med jordmortime, skal dit 22/9, er vell akkurat passert 13 uker da:)
Har vært på sykehuset til gyn der for tidlig UL i uke 11 også

okei, takk for svar!
Jeg har også vært på tidlig ul, så har fått bekreftet at alt er normalt, hjertet slår og fostret vokser.
Kanskje jeg bare skal ringe dem og bestille en time:)

Med første fant jeg ut at jeg var gravid rundt uke 9-10 og tok kontakt med jordmor umiddelbart :) hadde første svangerskapskontroll uke 11, og en ekstra i uke 13 for å få høre hjertelyd.

Skulle ringe i dag, men ble for sent ute.. Her oppfordrer de til å ta kontakt tidlig pga dårlig kapasitet.

Jeg var til lege for å bekrefte graviditen når jeg fant det ut. Også hadde jeg første kontrolltime med lege igjen i uke 8 engang, så til jordmor når jeg er 14 uker :)

Var til lege for kontroll i uke 9, også ringte jeg jordmor før helgen. Skulle få brev i posten med innkalling :) er 11+3 nå.

Okei, varierer altså veldig :) må kanskje bare gjøre det en føler for :) ringte jordmor i dag fikk time neste onsdag :)

Jeg ringte i uke 10 og angrer meg for at jeg ikke ringte tidligere. De hadde venteliste så jeg må dra til fastlegen på 12 ukerskontrollen :( ikke krise det altså, men synes det er så trivelig å være hos jordmor.

Jeg var hos jordmor uke 8, bare til samtale :happy: skal til legen for første kontroll om en uke, da er jeg 12 uker

Jeg tok kontakt med vår lokale "Hälsocentral" for å høre hva jeg måtte gjøre for å bli fulgt opp gjennom svangerskapet her (Sverige). Så nå har jeg fått time i slutten av mnd og alle papirer jeg og samboeren må fylle ut kom i posten allerede i går. Super service :)

Får time hos jordmor i uke 24. Må til legen i uke 12 for prøver og rhesustest, ul på sykehuset i uke 12 og 18-20 så er godt med kontroller før jordmortimen uansett :)

Skal du kun til jordmor, eller skal du til lege for å ta første kontroll?:)

Har ikke aning ennå, får se hvordan det blir hos jm
Evt bestille legetime etter det, heldigvis kort ventetid hos lege, null problem sånnsett :)
Føste gang gravid, å folk anbefaler å sier så mye forskjellig, så lettere å se det ann etterpå :)

Har booket time til jeg er 16uker på vei. Før det er ikke vanlig her jeg bor. Får samme jordmor som med førstemann, det blir supert:)

Back
Topp